Skip to content
Menu
مدیریت بازارها
  • خانه
  • درباره
  • بلاگ
  • ارتباط
مدیریت بازارها

عکاسی پانوراما Panoramic photography

Posted on ژانویه 8, 2019

تعریف عکاسی پانوراما Panoramic photography و همچنین آموزشی عکاسی پاناروما به همراه جزئیات عکاسی پاناروما موضوع این مقاله عکاسی صنعتی و تبلیغاتی است.

عکاسی پانوراما تهیه تصویری می‌باشد که محدوده دید را به طور چشمگیر و برجسته‌ای گسترده‌تر از آن چیزی که در یک نما و پلان تولید می‌شود ، نمایش می‌دهد. تصاویر پانوراما به سبب نشان دادن موارد جزئی زیادتر ، موجب نزدیکی مشاهده کننده به تصویر ، جو و محیط عکاسی می‌شود ، به طوری که گویا خود مشاهده کننده در فضا و مکان مورد نظر حضور داشته است. به طور کلی بیشتر کاربرد عکاسی پاناروما در عکاسی تبلیغاتی است نسبت به عکاسی صنعتی

به منظور تولید یک تصویر پانوراما عکاس تعدادی تصویر با ناحیه و مرزهای مشترک و مقارن شده با یکدیگر تهیه می‌نماید و آنگاه با برنامه‌های رایانه مخصوص تنظیم و ویراستاری تصویر ، همه‌ی تصاویر گرفته شده را در کنار یکدیگر جای می‌دهد.

این نوع تصاویر داده‌ها و معلومات ، موارد جزئی و روشنی زیادتری را نشان می‌دهند.زمانی که ۳ تصویر را در کنار یکدیگر می‌گذارید در حقیقت شما شفافیت و کیفیت تصویر را معادل ۳ درجه افزایش داده‌اید و این بدان معناست که خاصیت آگراندیسمان تمام تصویر هم ۳ درجه افزایش یافته است.

تنظیمات و تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی پانوراما

در شروع کار به یک سه پایه به همراه یک وسیله‌ی ترازیاب نیاز است. تا قادر باشید باملایمت و به طور دقیق دوربین را به منظور عکاسی از قسمت‌های مختلف موضوع و هدف مورد نظر و ایجاد تصویر پانورامایی حرکت دهید. در نخستین گام الزامیست که سه پایه را تزار و آنگاه دوربین را روی آن قرار دهید. در اغلب دوربین‌های نیکون امکان تراز ضمنی خط عرضی با عنوان امکان پذیر است که این قابلیت عکاسی را برای شما آسان‌تر می‌سازد. در صورتی که دوربین عکاسی شما از این خاصیت برخوردار نیست قادرید در این شرایط از ترازیاب‌های مینی بهره بگیرید.

در اغلب تصاویر پانوراما مناسب‌ترین شیوه‌ی عکاسی به صورت ایستاده و قائم می‌باشد ، زیرا در این حالت میدان لازم و زیادی در جهت برش زدن عکس‌ها دارید. ابتدا حالت‌های مختلف را امتحان کنید و پس از آن حالت مناسب را بررسی و انتخاب نمایید.

نور در عکاسی پاناروما

به منظو عکاسی از سوژه  ، نوردهی را برطبق نورانی‌ترین قسمت هدف مورد نظر اعمال نمایید و زمان نوردهی و عدد دیافراگم را مشخص نمایید. آنگاه یک عکاسی امتحانی انجام دهید تا بفهمید میزان نوردهی تصویر از پیشینه نمای مطلوبی برخوردار است یا خیر. علاوه بر این قادرید از حالات نورسنجی ماتریسی در دوربین‌های امروزی و یا نیکون ، به منظور سنجش میزان نوردهی بهره بگیرید.

زمانی که به ترتیب و چارچوب درست و تنظیم دقیق دوربین دست یافتید عکاسی پانوراما آغاز می‌گردد. از این تنظیمات ثابت در جهت عکاسی از هر قسمت موضوع و هدف مورد نظر بهره بگیرید.

شماره دیافراگم در عکاسی پاناروما

غالباً عدد دیافراگم ۱۶ و ۲۲ برای عمق میدان مطلوب به کارگرفته می‌شود.

وایت بالانس

توصیه عکس برداران حرفه‌ای به کارگیری نور طبیعی و یا خودکار می‌باشد. در صورتی که از برنامه‌های رایانه‌ای پیشرفته و امروزی به منظور تلفیق و همپوشانی تصاویر بهره می‌گیرید ، حالت خودکار را به بگیرید. وگرنه به منظور یقین و ثقه زیادتر ، بیشتر نور سفید ا بر روی نور طبیعی و روز تنظیم نمایید. مساله اصلی در عکاسی پانوراما تغییر نکردن تنظیمات در ضمن عکاسی و برای همه‌ی قسمت‌های تصاویر عکاسی شده است.

عدسی و لنز دوربین در عکاسی پاناروما (دیافراگم عکاسی Diaphragm چیست؟)

عدسی که در عکاسی به کار می‌گیرید بر اندازه مقارن شدن تصاویر با یکدیگر اثرگذاری خواهد داشت. با لنز ۵۰ و یا طول کانونی زیادتر ، ۲۵% مقارن شدن و روی هم قرارگیری تصاویر مطلوب خواهد بود. ولی در صورتی که با لنز زیر ۵۰ و با طول کانونی پایین‌تر عکاسی را انجام می‌دهید ۵۰% مقارن شدن و روی هم قرارگیری تصاویر انتخاب خوبی خواهد بود. فراموش نکنید با هر نوع لنزی که عکاسی را انجام می‌دهید ، می‌بایست تنظیمات فاصله کانونی بصورت دستی و با تراز فاصله کانونی بر روی حداکثر و نامتناهی ، از این مساله که در تصاویر  فاصله کانونی بر روی قسمت‌های گوناگونی قرار بگیرد پیشگیری کنید.

ایزو

هرگز تنظیمات حساسیت نور را در عکاسی پانوراما در حالت خودکار قرار ندهید. چرا که  در این حالت ، در صورتی که تنظیمات نور عوض شود اختلافات و دگرگونی‌های غیرقابل انتظاری را در تصاویر موجود مشاهده خواهیم کرد.

در دنباله‌ی عکاسی برنامه‌های رایانه‌ی مخصوص تلفیق و همپوشانی تصاویر را اعمال می‌کنند. با وجود آنکه هر برنامه شیوه‌ی خاص خود را داراست اما در مجموع هر برنامه با یافتن نقاط و عناصر مشابه در تصاویر آنان را در کنار هم تنظیم می‌نماید. بعد از پایان کار نیز قادرید تصاویر را در ابعاد مورد نظر برش بزنید.


عکاسی هوایی یا عکاسی از بالا یا هلی شات

عکاسی مدلینگ حرفه ای Modeling Photography

عکاسی با سرعت بالا و عکاسی با سرعت پایین

مزایای عکاسی صنعتی

ما را بیابید

نشانی
تهران ، خیابان پاسداران

جستجو

حامیان

عکاسی حرفه ای

عکاسی تبلیغاتی – عکاسی صنعتی

برندینگ و برندسازی

طراحی کاتالوگ طراحان برتر

طراحی لوگو به صورت کاملا حرفه ای

مشاوره بازاریابی و آموزش بازاریابی حرفه ای

لوگو

فیلم صنعتی

تولید محتوا سایت

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

طراحی لوگو – طراحی آرم

عکاسی صنعتی – عکاسی تبلیغاتی

تست هوش کودک , هوش مالی

بانک اطلاعات ساختمان

English News

شرکت مشاوره ایزو , صدور گواهینامه ایزو

تحقیقات بازاریابی , تحقیقات بازار

آموزش بازاریابی , مشاور بازاریابی

بازاریابی , فروش و تبلیغات

آموزش بیت کوین

انجمن حامی محیط زیست

هوش کودک

تقویت هوش کودک

ژل هیالورونیک اسید | ژل مزوتراپی – مزوژل | ماسک skincare | نخ لیفت | بوتاکس | شرکت ژوویدرم | واردکننده رووفیل | میکرونیدلینگ | ژل آیدیا

طراحی بسته بندی

تولید محتوا سایت

پرفکتا     کنیتوکس

رووفیل  eptq     ژل آیدیا

فیوژن   مصپورت   دیسپورت

روانشناس خانواده  بهترین روانشناس کودک

سنجش هوش و استعداد   انتخاب رشته نهم

تست هوش کودکان

نخ لیفت  | هیدروفشیال  | ژل پرفکتا  | رووفیل

بوتاکس مصپورت        

 بوتاکس دیسپورت       

 بوتاکس دیستون       

بوتاکس کنیتوکس

 ژل پرفکتا

 ژل رووفیل

ژل ژوویدرم

  ژل سیتوسیال       ژل آیدیا

بایگانی

  • فوریه 2020 (1)
  • ژانویه 2020 (5)
  • دسامبر 2019 (2)
  • سپتامبر 2019 (11)
  • آگوست 2019 (45)
  • جولای 2019 (26)
  • ژوئن 2019 (27)
  • می 2019 (16)
  • آوریل 2019 (16)
  • مارس 2019 (8)
  • فوریه 2019 (9)
  • ژانویه 2019 (9)
  • دسامبر 2018 (12)
  • نوامبر 2018 (13)
  • مارس 2018 (1)
  • فوریه 2018 (3)
  • ژانویه 2018 (4)

RSS مدیریت

  • اصول اساسی بازاریابی در سال ۱۴۰۰ آوریل 9, 2021 admin
  • نحوه سئو در سال ۱۴۰۰ آوریل 8, 2021 admin
  • ایده و ترفند بازاریابی و فروش لوازم خانگی آوریل 2, 2021 admin
  • ضرورت مشورت با مشاوران بازاریاب دیجیتال در قرن جدید مارس 29, 2021 admin
  • هیجان ترس به عنوان ابزار دست بازاریابان مارس 23, 2021 admin
  • از تصورات غیر منطقی خود درباره فروش محصولات دست بکشید ! مارس 20, 2021 admin
  • روشهای ارزشیابی نیروهای انسانی مارس 16, 2021 admin
  • اهمیت فیرموگرافی در تجارت و بازاریابی مارس 14, 2021 admin
  • تکنیکهای برخورد مناسب با مشتریان مارس 11, 2021 admin
  • راهکارهای حفظ مشتریان در سال ۱۴۰۰ مارس 7, 2021 admin

RSS هوش

  • داشتن کودکی شاد و با استعداد آوریل 8, 2021 کارشناس
  • نخستین تاثیرات کودک باهوش آوریل 3, 2021 کارشناس
  • اقدامات ضروری پس از تشخیص هوش کودک (قسمت دوم) مارس 21, 2021 کارشناس
  • آیا امکان دارد افراد تغییر شخصیت بدهند؟ مارس 11, 2021 کارشناس
  • اقدامات ضروری پس از تشخیص هوش کودک (قسمت اول) مارس 7, 2021 کارشناس
  • ایجاد روابط سالم میان خواهر و برادرها مارس 2, 2021 کارشناس
  • نشانه های کودکان تیزهوش (قسمت ششم) فوریه 21, 2021 کارشناس
  • کشف هوش و استعداد دانش آموزان فوریه 19, 2021 کارشناس
  • نشانه های کودکان تیزهوش (قسمت پنجم) فوریه 10, 2021 کارشناس
  • مزایای تست هوش و استعدادیابی کودکان ژانویه 29, 2021 کارشناس

RSS طراحی

  • تبلیغات خود را حرفه ای تر طراحی کنید ! (بخش اول) آوریل 8, 2021 admin
  • تغییرات بنیادی در تبلیغات همزمان با شیوع کرونا آوریل 2, 2021 admin
  • ۵ ضرورت مهم در طراحی بروشور شرکتی مارس 27, 2021 admin
  • روشهای طراحی اپلیکیشن فروشگاهی مارس 20, 2021 admin
  • توصیه هایی برای تبلیغات در سال جدید ۱۴۰۰ مارس 7, 2021 admin
  • برچسب های تبلیغاتی (بخش سوم)  فوریه 21, 2021 admin
  • برچسب های تبلیغاتی (بخش دوم) فوریه 10, 2021 admin
  • برچسب های تبلیغاتی (بخش اول) ژانویه 29, 2021 admin
  • آیا از اثرگذاری لحن صدایتان در تبلیغات باخبرید؟ (بخش اول) ژانویه 23, 2021 admin
  • طراحی و ساخت صفحه در ویکی پدیا ژانویه 23, 2021 admin
©2021 مدیریت بازارها | Powered by WordPress and Superb Themes!