Skip to content
Menu
مدیریت بازارها
  • خانه
  • درباره
  • بلاگ
  • ارتباط
مدیریت بازارها

از پره های هواپیما تا خودروسازی “داستان تکامل لوگوی BMW “

Posted on آوریل 27, 2019

داستان شرکت خودروسازی BMW و لوگو BMW موضوع این مقاله آموزش طراحی لوگو است.

آیا تا کنون با خود فکر کرده اید که چرا برخی از لوگوهای مربوط به برندها در ذهن شما می ماند ؟ یا علاقه خاصی به شکل و طرح لوگوی آن پیدا می کنید و تمایل دارید آن لوگو را حتی در بخشهایی از زندگیتان که ربطی به آن برند ندارد ببینید ؟ یکی از مشهورترین و جذاب ترین برندها ، برندهای مربوط به خودروهای معروف جهان است. در این میان BMW یکی از برندهای محبوب خودروسازی است که جایگاه ویژه ای در ذهن مشتریان و مخاطبان دارد.

روند تغییر لوگو BMW - تکامل لوگو BMW

لوگوی زیبا و به خاطر ماندنی که BMW برای خودروهای خود انتخاب کرده است یکی از جالب ترین داستانهای مربوط به تکامل لوگوهای مربوط به برندها را دارد. یکی از رمزهای موفقیت BMW ، المان جذاب و زیبایی است که برای طراحی لوگوی خود استفاده کرده است. لوگوی این شرکت علاوه بر اینکه زیبایی بصری و سادگی جذابی دارد بلکه به خوبی می تواند نشان دهنده هویت این شرکت باشد. احتمالاً بسیاری از افراد اطلاع دقیقی ندارند که لوگوی طراحی شده برای این شرکت چرا به این شکل انتخاب شده است.

البته همه می دانیم که انتخاب لوگو برای شرکتهای بزرگ و معروف کار زمان بری است و قطعاً فرآیند طولانی داشته است. لوگوی این شرکت نیز دارای داستانی است که در طراحی این لوگو نقش زیادی داشته و بر زیبایی و جذابیت این لوگو می افزاید. شرکت BMW در پیشینه خود طراحی موتورهای هواپیما را دارد. به همین دلیل ، لوگوی برند BMW به شکل پره های هواپیما طراحی شده است. این لوگو به اندازه ای زیباست و با داستان و پیشینه خود هماهنگی دارد که می تواند هیجانات هر فردی را تحت تأثیر قرار دهد و به راحتی در ذهن و قلب آنها ثبت شود. علاوه بر این پیشینه که در طراحی لوگوی این شرکت نقش به سزایی داشته است ، با یک ابتکار و خلاقیت بسیار جذاب می توان علاوه بر پره های هواپیما ، چرخهای اتومبیل را نیز به خوبی تداعی کرد.

زیرا چرخهای اتومبیل را که در یک شکل دایره ای است تداعی می کند و رنگ آبی و سفید آن نیز شبیه چرخش چرخهای یک خودرو است. شاید با مطرح کردن و دانستن داستان و خلاقیت زیبایی که در طراحی لوگوی BMW اتفاق افتاده است بتوانیم به اهمیت طراحی لوگو و احساسی که در مخاطبان ایجاد می کند پی ببریم. می توان گفت پایه های اصلی یک خلاقیت ، مشاهده طولانی مدت است. یعنی با مشاهده عمیق و طولانی مدت یک چیز می توانیم به ایده های ناب و جدیدی برسیم. در تاریخچه شرکت BMW نیز آمده است که متخصصان و مهندسان این شرکت ، مدتها به حرکت هواپیما و چرخش پره های آن خیره می شدند و همین مشاهده عمیق و طولانی مدت ایده لوگوی BMW را در ذهن آنها جرقه زده است.

در کنار داستانی که  در بالا ذکر شد ، داستانهای متعدد دیگری نیز مطرح شده است. مانند اینکه رنگهای انتخاب شده برای این لوگو ، برگرفته از پرچم کشوری است که لوگوی BMW در آن شکل گرفته است. اما با تمامی این اوصاف ، می دانیم که داستان لوگوها و برندها و در کنار آن خلاقیتی که وجود دارد چقدر می تواند در محبوبیت یک لوگو و ماندگاری آن مهم باشد. جایگاه این لوگو در حدی است که می توانیم بگوییم طراحی خاص این لوگو به خودروهای تولید شده توسط این شرکت محبوبیت و اعتبار بخشیده است.

بنابراین می توانیم به خوبی نتیجه بگیریم که حتی یک لوگو به تنهایی می تواند هویت داشته باشد و این لوگو باشد که به کسب و کار شما اعتبار بخشد. به همین دلیل است که در بازاریابی یا هر فعالیت دیگری به خلق و طراحی لوگو تا این حد تأکید می شود.

نوشته از پره های هواپیما تا خودروسازی “داستان تکامل لوگوی BMW “ اولین بار در طراحی لوگو آنلاین پدیدار شد.

ما را بیابید

نشانی
تهران ، خیابان پاسداران

جستجو

حامیان

عکاسی حرفه ای

عکاسی تبلیغاتی – عکاسی صنعتی

برندینگ و برندسازی

طراحی کاتالوگ طراحان برتر

طراحی لوگو به صورت کاملا حرفه ای

مشاوره بازاریابی و آموزش بازاریابی حرفه ای

لوگو

فیلم صنعتی

تولید محتوا سایت

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

طراحی لوگو – طراحی آرم

عکاسی صنعتی – عکاسی تبلیغاتی

تست هوش کودک , هوش مالی

بانک اطلاعات ساختمان

English News

شرکت مشاوره ایزو , صدور گواهینامه ایزو

تحقیقات بازاریابی , تحقیقات بازار

آموزش بازاریابی , مشاور بازاریابی

بازاریابی , فروش و تبلیغات

آموزش بیت کوین

انجمن حامی محیط زیست

هوش کودک

تقویت هوش کودک

ژل هیالورونیک اسید | ژل مزوتراپی – مزوژل | ماسک skincare | نخ لیفت | بوتاکس | شرکت ژوویدرم | واردکننده رووفیل | میکرونیدلینگ | ژل آیدیا

طراحی بسته بندی

تولید محتوا سایت

پرفکتا     کنیتوکس

رووفیل  eptq     ژل آیدیا

فیوژن   مصپورت   دیسپورت

روانشناس خانواده  بهترین روانشناس کودک

سنجش هوش و استعداد   انتخاب رشته نهم

تست هوش کودکان

نخ لیفت  | هیدروفشیال  | ژل پرفکتا  | رووفیل

بوتاکس مصپورت        

 بوتاکس دیسپورت       

 بوتاکس دیستون       

بوتاکس کنیتوکس

 ژل پرفکتا

 ژل رووفیل

ژل ژوویدرم

  ژل سیتوسیال       ژل آیدیا

بایگانی

  • فوریه 2020 (1)
  • ژانویه 2020 (5)
  • دسامبر 2019 (2)
  • سپتامبر 2019 (11)
  • آگوست 2019 (45)
  • جولای 2019 (26)
  • ژوئن 2019 (27)
  • می 2019 (16)
  • آوریل 2019 (16)
  • مارس 2019 (8)
  • فوریه 2019 (9)
  • ژانویه 2019 (9)
  • دسامبر 2018 (12)
  • نوامبر 2018 (13)
  • مارس 2018 (1)
  • فوریه 2018 (3)
  • ژانویه 2018 (4)

RSS مدیریت

  • اهمیت فیرموگرافی در تجارت (قسمت دوم) آوریل 13, 2021 admin
  • اصول اساسی بازاریابی در سال ۱۴۰۰ آوریل 9, 2021 admin
  • نحوه سئو در سال ۱۴۰۰ آوریل 8, 2021 admin
  • ایده و ترفند بازاریابی و فروش لوازم خانگی آوریل 2, 2021 admin
  • ضرورت مشورت با مشاوران بازاریاب دیجیتال در قرن جدید مارس 29, 2021 admin
  • هیجان ترس به عنوان ابزار دست بازاریابان مارس 23, 2021 admin
  • از تصورات غیر منطقی خود درباره فروش محصولات دست بکشید ! مارس 20, 2021 admin
  • روشهای ارزشیابی نیروهای انسانی مارس 16, 2021 admin
  • اهمیت فیرموگرافی در تجارت و بازاریابی مارس 14, 2021 admin
  • تکنیکهای برخورد مناسب با مشتریان مارس 11, 2021 admin

RSS هوش

  • داشتن کودکی شاد و با استعداد آوریل 8, 2021 کارشناس
  • نخستین تاثیرات کودک باهوش آوریل 3, 2021 کارشناس
  • اقدامات ضروری پس از تشخیص هوش کودک (قسمت دوم) مارس 21, 2021 کارشناس
  • آیا امکان دارد افراد تغییر شخصیت بدهند؟ مارس 11, 2021 کارشناس
  • اقدامات ضروری پس از تشخیص هوش کودک (قسمت اول) مارس 7, 2021 کارشناس
  • ایجاد روابط سالم میان خواهر و برادرها مارس 2, 2021 کارشناس
  • نشانه های کودکان تیزهوش (قسمت ششم) فوریه 21, 2021 کارشناس
  • کشف هوش و استعداد دانش آموزان فوریه 19, 2021 کارشناس
  • نشانه های کودکان تیزهوش (قسمت پنجم) فوریه 10, 2021 کارشناس
  • مزایای تست هوش و استعدادیابی کودکان ژانویه 29, 2021 کارشناس

RSS طراحی

  • تبلیغات خود را حرفه ای تر طراحی کنید ! (بخش اول) آوریل 8, 2021 admin
  • تغییرات بنیادی در تبلیغات همزمان با شیوع کرونا آوریل 2, 2021 admin
  • ۵ ضرورت مهم در طراحی بروشور شرکتی مارس 27, 2021 admin
  • روشهای طراحی اپلیکیشن فروشگاهی مارس 20, 2021 admin
  • توصیه هایی برای تبلیغات در سال جدید ۱۴۰۰ مارس 7, 2021 admin
  • برچسب های تبلیغاتی (بخش سوم)  فوریه 21, 2021 admin
  • برچسب های تبلیغاتی (بخش دوم) فوریه 10, 2021 admin
  • برچسب های تبلیغاتی (بخش اول) ژانویه 29, 2021 admin
  • آیا از اثرگذاری لحن صدایتان در تبلیغات باخبرید؟ (بخش اول) ژانویه 23, 2021 admin
  • طراحی و ساخت صفحه در ویکی پدیا ژانویه 23, 2021 admin
©2021 مدیریت بازارها | Powered by WordPress and Superb Themes!