Skip to content
Menu
مدیریت بازارها
  • خانه
  • درباره
  • بلاگ
  • ارتباط
مدیریت بازارها

نشانه های ضعف در طراحی لوگو و نشانه های یک لوگو ضعیف

Posted on می 7, 2019

لوگوها به عنوان تصاویری که نماینده و نشانه یک سازمان و شرکت هستند از اهمیت زیادی برخوردارند.

لوگوها نماینده فعالیت شما هستند و نشان می دهند که شما به چه فعالیتی و با چه کیفیتی مشغول هستید. اما این مسئله مهم را در بسیاری از مواقع در ایران جدی نمی گیرند. آنها یا ممکن است کلاً طراحی لوگو را جدی نگیرند یا اینکه اگر تصمیم بگیرند لوگویی برای فعالیتشان طراحی کنند به جزئیات آن توجهی نمی کنند یا توجه به این نکات جزئی را لازم نمی دانند. همین موجب می شود گاهی لوگوهایی که واقعا تصاویر آنها ضعیف یا در برخی مواقع فاجعه هستند طراحی شود. در حالی که ، دقت در طراحی لوگو به اندازه طراحی لوگو برای کسب و کار یا فعالیت ، مهم است. در اینجا به مواردی که موجب طراحی ضعیف در لوگو می شوند می پردازیم.

یک) فاجعه در تایپوگرافی

برخی از لوگوهایی که با تایپوگرافی طراحی شده اند به قدری ضعیف هستند که نه زیبایی ظاهری دارند و نه به درستی خوانده می شوند. سعی کنید اولاً از یک فونت مناسب با شغل و کسب و کار خود استفاده کنید. دوماً به زیبایی ظاهری و خوانا بودن آن نیز دقت کنید. اگر این دو اصل را در نظر نگیرید فقط هزینه طراحی لوگو را پرداخت کرده اید در حالی که در عمل ، کارآیی لازم را برای شما ندارد.

دو) توجه به خروجی کلی تصویر لوگو

گاهی ممکن است شما به قدری مشغول طراحی و توجه به جزئیات شده باشید که در نهایت ، شکل ظاهری و کلی تصویر شما نا زیبا یا کاملاً با آن چیزی که قصد معرفیش را داشتید از زمین تا آسمان متفاوت باشد. بهتر است ابتدا به کلیت تصویری که قرار است از لوگو خلق شود توجه کنید و سپس به جزئیات آن بپردازید.

سه) تصاویر و نوشته های حاشیه ای

در برخی از لوگوها ممکن است در کنار نام که به شکل تایپوگرافی هست یا در لوگوهای تصویری یک نوشته یا یک خط اضافی یا هر چیز دیگری اضافه شود. تا جایی که می توانید از این نوشتارها یا تصاویر حاشیه ای پرهیز کنید. چرا که یک تصویر یا یک نوشتار منسجم هست که زیبایی ظاهری و مفهومی دارد. پس هر چقدر یک خط ، تصویر یا نوشتار دیگر به طرح اصلی خود اضافه کنید از زیبایی آن کم کرده اید. به بیان دیگر می توان گفت : تا جایی که امکان دارد هیچ تصویر یا نوشته ای را خارج از تصویر یا نوشتار اصلی خود طراحی نکنید.

چهار) نوشتار و تصویر هم اندازه

یکی از فاجعه هایی که ممکن است در طراحی لوگو اتفاق بیافتد این است که هم از تایپوگرافی و هم از تصویر استفاده شود و هر دوی این نوشتارها و تصاویر هم اندازه باشند. اگر تصمیم دارید یک لوگوی تایپوگرافی داشته باشید پس حتماً سعی کنید تایپوگرافی طراحی کنید و تصویری به آن اضافه نکنید. اما اگر تمایل دارید یک لوگوی تصویری داشته باشید و یک نوشته در پائین آن وجود داشته باشد، حتماً باید تصویر شما برجسته تر و در اندازه بزرگتری باشد و نوشته شما در اندازه کوچکتر از تصویر طراحی شود. خطا در طراحی و هم اندازه طراحی کردن تصویر و نوشته ، ظاهر لوگوی شما را کاملاً از بین می برد و به شدت از زیبایی و اثر گذاری آن کم می کند.

پنج) به هم ریختگی ظاهری لوگو

گاهی برخی از طراحان با تصور اینکه یک لوگوی خلاقانه طراحی می کنند از اشکال یا نوشتارهایی استفاده می کنند که در ظاهر کاملاً شلخته و به هم ریخته نشان داده می شود. مثلاً ممکن است از چندین شکل هندسی به صورت جداگانه استفاده کنند که هیچ ارتباطی یا نقطه اتصالی با هم ندارند. این گونه طراحی ها موجب می شود ظاهر لوگوی شما کاملاً به هم ریخته و نا منظم باشد.

در صورتی که هر یک از خطاهای گفته شده در بالا را در طراحی لوگوی خود مرتکب شوید موجب نابودی ظاهری لوگوی خود شده اید و اثرگذاری لازم که با هدف آن به طراحی لوگوی خود پرداخته اید را از دست می دهید.

 

نوشته نشانه های ضعف در طراحی لوگو و نشانه های یک لوگو ضعیف اولین بار در طراحی لوگو آنلاین پدیدار شد.

ما را بیابید

نشانی
تهران ، خیابان پاسداران

جستجو

حامیان

عکاسی حرفه ای

عکاسی تبلیغاتی – عکاسی صنعتی

برندینگ و برندسازی

طراحی کاتالوگ طراحان برتر

طراحی لوگو به صورت کاملا حرفه ای

مشاوره بازاریابی و آموزش بازاریابی حرفه ای

لوگو

فیلم صنعتی

تولید محتوا سایت

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

طراحی لوگو – طراحی آرم

عکاسی صنعتی – عکاسی تبلیغاتی

تست هوش کودک , هوش مالی

بانک اطلاعات ساختمان

English News

شرکت مشاوره ایزو , صدور گواهینامه ایزو

تحقیقات بازاریابی , تحقیقات بازار

آموزش بازاریابی , مشاور بازاریابی

بازاریابی , فروش و تبلیغات

آموزش بیت کوین

انجمن حامی محیط زیست

هوش کودک

تقویت هوش کودک

ژل هیالورونیک اسید | ژل مزوتراپی – مزوژل | ماسک skincare | نخ لیفت | بوتاکس | شرکت ژوویدرم | واردکننده رووفیل | میکرونیدلینگ | ژل آیدیا

طراحی بسته بندی

تولید محتوا سایت

پرفکتا     کنیتوکس

رووفیل  eptq     ژل آیدیا

فیوژن   مصپورت   دیسپورت

روانشناس خانواده  بهترین روانشناس کودک

سنجش هوش و استعداد   انتخاب رشته نهم

تست هوش کودکان

نخ لیفت  | هیدروفشیال  | ژل پرفکتا  | رووفیل

بوتاکس مصپورت        

 بوتاکس دیسپورت       

 بوتاکس دیستون       

بوتاکس کنیتوکس

 ژل پرفکتا

 ژل رووفیل

ژل ژوویدرم

  ژل سیتوسیال       ژل آیدیا

بایگانی

  • فوریه 2020 (1)
  • ژانویه 2020 (5)
  • دسامبر 2019 (2)
  • سپتامبر 2019 (11)
  • آگوست 2019 (45)
  • جولای 2019 (26)
  • ژوئن 2019 (27)
  • می 2019 (16)
  • آوریل 2019 (16)
  • مارس 2019 (8)
  • فوریه 2019 (9)
  • ژانویه 2019 (9)
  • دسامبر 2018 (12)
  • نوامبر 2018 (13)
  • مارس 2018 (1)
  • فوریه 2018 (3)
  • ژانویه 2018 (4)

RSS مدیریت

  • اهمیت فیرموگرافی در تجارت (قسمت دوم) آوریل 13, 2021 admin
  • اصول اساسی بازاریابی در سال ۱۴۰۰ آوریل 9, 2021 admin
  • نحوه سئو در سال ۱۴۰۰ آوریل 8, 2021 admin
  • ایده و ترفند بازاریابی و فروش لوازم خانگی آوریل 2, 2021 admin
  • ضرورت مشورت با مشاوران بازاریاب دیجیتال در قرن جدید مارس 29, 2021 admin
  • هیجان ترس به عنوان ابزار دست بازاریابان مارس 23, 2021 admin
  • از تصورات غیر منطقی خود درباره فروش محصولات دست بکشید ! مارس 20, 2021 admin
  • روشهای ارزشیابی نیروهای انسانی مارس 16, 2021 admin
  • اهمیت فیرموگرافی در تجارت و بازاریابی مارس 14, 2021 admin
  • تکنیکهای برخورد مناسب با مشتریان مارس 11, 2021 admin

RSS هوش

  • داشتن کودکی شاد و با استعداد آوریل 8, 2021 کارشناس
  • نخستین تاثیرات کودک باهوش آوریل 3, 2021 کارشناس
  • اقدامات ضروری پس از تشخیص هوش کودک (قسمت دوم) مارس 21, 2021 کارشناس
  • آیا امکان دارد افراد تغییر شخصیت بدهند؟ مارس 11, 2021 کارشناس
  • اقدامات ضروری پس از تشخیص هوش کودک (قسمت اول) مارس 7, 2021 کارشناس
  • ایجاد روابط سالم میان خواهر و برادرها مارس 2, 2021 کارشناس
  • نشانه های کودکان تیزهوش (قسمت ششم) فوریه 21, 2021 کارشناس
  • کشف هوش و استعداد دانش آموزان فوریه 19, 2021 کارشناس
  • نشانه های کودکان تیزهوش (قسمت پنجم) فوریه 10, 2021 کارشناس
  • مزایای تست هوش و استعدادیابی کودکان ژانویه 29, 2021 کارشناس

RSS طراحی

  • تبلیغات خود را حرفه ای تر طراحی کنید ! (بخش اول) آوریل 8, 2021 admin
  • تغییرات بنیادی در تبلیغات همزمان با شیوع کرونا آوریل 2, 2021 admin
  • ۵ ضرورت مهم در طراحی بروشور شرکتی مارس 27, 2021 admin
  • روشهای طراحی اپلیکیشن فروشگاهی مارس 20, 2021 admin
  • توصیه هایی برای تبلیغات در سال جدید ۱۴۰۰ مارس 7, 2021 admin
  • برچسب های تبلیغاتی (بخش سوم)  فوریه 21, 2021 admin
  • برچسب های تبلیغاتی (بخش دوم) فوریه 10, 2021 admin
  • برچسب های تبلیغاتی (بخش اول) ژانویه 29, 2021 admin
  • آیا از اثرگذاری لحن صدایتان در تبلیغات باخبرید؟ (بخش اول) ژانویه 23, 2021 admin
  • طراحی و ساخت صفحه در ویکی پدیا ژانویه 23, 2021 admin
©2021 مدیریت بازارها | Powered by WordPress and Superb Themes!