Skip to content
Menu
مدیریت بازارها
  • خانه
  • درباره
  • بلاگ
  • ارتباط
مدیریت بازارها

برندسازی یا بازاریابی ؟ کدام یک بر دیگری مقدم تر است ؟

Posted on ژوئن 6, 2019

اکثر افراد با واژه بازاریابی و تا حدودی پروسه و روند آن آشنا هستند.

اما برندسازی ناشناخته تر از بازاریابی است. بازاریابی شامل مجموعه اقداماتی است که صاحبان شرکتها و محصولات برای معرفی خود و خدماتشان استفاده می کنند. بازاریابی شامل تمامی فعالیتهایی است که از طریق انتشار پیام ، تصاویر و فیلم انجام می شود. امروزه این پروسه را می توان هم به صورت آفلاین و به شکل فیزیکی و هم به شکل آنلاین و دیجیتالی در سایتها و شبکه های اجتماعی انجام داد. به طور خلاصه و کلی می توان گفت ، بازاریابی ، پیامی است که شما به مخاطبان خود می رسانید در حالی که برندسازی ، خود شما هستید.

یعنی فعالیتها ، محصولات و خدماتتان است. زمانی که مشتریان به این موضوع پی ببرند که عملکرد شما یک عملکرد منحصر به فرد و متفاوت است و هدف شما این است که بهترین محصول و خدمات را در اختیار آنها قرار دهید به خودی خود شما را بر دیگر رقیبانتان ترجیح می دهند. آنچه که یک برند را می سازد نحوه عملکرد او در ارائه خدمات و محصولات است. لازم است ابتدا شما ، ارزش برند خودتان را مشخص کنید و در مرحله بعدی با کمک یک راهبرد مناسب و قدرتمند سعی در گسترش آن داشته باشید.

در نهایت نیز با راه اندازی یک سیستم بازاریابی مناسب ، پیام خود را به گوش مخاطبانتان برسانید. در این زمان ، شما کاری انجام داده اید تا خواه ناخواه ، مشتریان و مصرف کنندگان ، برند شما را انتخاب کنند. در صورتی که اگر روند بر عکس این اتفاق بیافتد ، یعنی ابتدا شروع به بازاریابی کنید و سپس روند برند سازی را طی کنید نمی توانید در فروش و ارتباط با مخاطبان موفق باشید. چرا که مشتریان ، هنوز عملکرد شما را ندیده اند و ترجیح می دهند محصول و برندی را که قبلاً امتحان کرده اند و مطمئن هستند انتخاب کنند. به همین دلیل انتخاب محصول جدید را یک ریسک تصور کرده و کمتر از آن استقبال می کنند.

در حالی که اگر با عملکرد مناسب و خدمات رسانی مطلوب به مشتریان کار خود را شروع کنید خواهید دید که همین عملکرد مناسب و موفق شما خود به خود موجب موفقیت برندسازی و اقدامات شما می شود. باید به این نکته مهم توجه کنید که هرگز نمی توانید تنها با صرف پولهای هنگفت و هزینه های بالا برای بازاریابی ، به موفقیت در بازار دست پیدا کنید. ارزش و اعتباری که شما برای برند سازی نیاز دارید تنها توسط مشتریانتان به شما داده می شود. این میزان و گستردگی تبلیغات و بازاریابی شما نیست که نشان می دهد شما چقدر ارزشمند هستید بلکه این ارزشمندی را مشتریان و مخاطبان شما تعیین می کنند. تمامی برندهای موفق دنیا به این تفاوت پی برده اند و می دانند که باید ابتدا روند برند سازی را شروع کنند و سپس به بازاریابی بپردازند.

بازاریابی برای هر شرکتی واجب است و برای اینکه بتواند برای محصول خود مشتریانی را به دست آورد باید شروع به بازاریابی و تبلیغات کند ؛ اما در برند سازی ، این شما هستید که با انتخاب یک ویژگی مخصوص به خودتان به بازاریابی خود کمک می کنید یا اینکه با اقدامات اشتباه آن را به خطر می اندازید. در بازاریابی ، معمولاً تلاشی برای برقراری ارتباط طولانی مدت با مشتریان نمی شود در حالی که هدف برند سازی ایجاد چنین ارتباط های طولانی و دائمی با مشتریان است. وفادار کرد مشتریان همان چیزی است که در برندسازی دنبال می شود در حالی که در بازاریابی این اتفاق نمی افتد.

در نهایت باید گفت ، برندهای بزرگ و شناخته شده در جهان ، هیچ وقت از طریق بازاریابی به این جایگاه نرسیده اند بلکه جایگاه و موفقیت آنها در گرو عملکرد و کیفیت خدمات و محصولاتشان است که ابتدا آنها را تبدیل به برند کرده و سپس در زمینه بازاریابی موجب موفقیت آنها شده است.

نظر شما

ما را بیابید

نشانی
تهران ، خیابان پاسداران

جستجو

حامیان

عکاسی حرفه ای

عکاسی تبلیغاتی – عکاسی صنعتی

برندینگ و برندسازی

طراحی کاتالوگ طراحان برتر

طراحی لوگو به صورت کاملا حرفه ای

مشاوره بازاریابی و آموزش بازاریابی حرفه ای

لوگو

فیلم صنعتی

تولید محتوا سایت

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

طراحی لوگو – طراحی آرم

عکاسی صنعتی – عکاسی تبلیغاتی

تست هوش کودک , هوش مالی

بانک اطلاعات ساختمان

English News

شرکت مشاوره ایزو , صدور گواهینامه ایزو

تحقیقات بازاریابی , تحقیقات بازار

آموزش بازاریابی , مشاور بازاریابی

بازاریابی , فروش و تبلیغات

آموزش بیت کوین

انجمن حامی محیط زیست

هوش کودک

تقویت هوش کودک

ژل هیالورونیک اسید | ژل مزوتراپی – مزوژل | ماسک skincare | نخ لیفت | بوتاکس | شرکت ژوویدرم | واردکننده رووفیل | میکرونیدلینگ | ژل آیدیا

طراحی بسته بندی

تولید محتوا سایت

پرفکتا     کنیتوکس

رووفیل  eptq     ژل آیدیا

فیوژن   مصپورت   دیسپورت

روانشناس خانواده  بهترین روانشناس کودک

سنجش هوش و استعداد   انتخاب رشته نهم

تست هوش کودکان

نخ لیفت  | هیدروفشیال  | ژل پرفکتا  | رووفیل

بوتاکس مصپورت        

 بوتاکس دیسپورت       

 بوتاکس دیستون       

بوتاکس کنیتوکس

 ژل پرفکتا

 ژل رووفیل

ژل ژوویدرم

  ژل سیتوسیال       ژل آیدیا

بایگانی

  • فوریه 2020 (1)
  • ژانویه 2020 (5)
  • دسامبر 2019 (2)
  • سپتامبر 2019 (11)
  • آگوست 2019 (45)
  • جولای 2019 (26)
  • ژوئن 2019 (27)
  • می 2019 (16)
  • آوریل 2019 (16)
  • مارس 2019 (8)
  • فوریه 2019 (9)
  • ژانویه 2019 (9)
  • دسامبر 2018 (12)
  • نوامبر 2018 (13)
  • مارس 2018 (1)
  • فوریه 2018 (3)
  • ژانویه 2018 (4)

RSS مدیریت

  • اصول اساسی بازاریابی در سال ۱۴۰۰ آوریل 9, 2021 admin
  • نحوه سئو در سال ۱۴۰۰ آوریل 8, 2021 admin
  • ایده و ترفند بازاریابی و فروش لوازم خانگی آوریل 2, 2021 admin
  • ضرورت مشورت با مشاوران بازاریاب دیجیتال در قرن جدید مارس 29, 2021 admin
  • هیجان ترس به عنوان ابزار دست بازاریابان مارس 23, 2021 admin
  • از تصورات غیر منطقی خود درباره فروش محصولات دست بکشید ! مارس 20, 2021 admin
  • روشهای ارزشیابی نیروهای انسانی مارس 16, 2021 admin
  • اهمیت فیرموگرافی در تجارت و بازاریابی مارس 14, 2021 admin
  • تکنیکهای برخورد مناسب با مشتریان مارس 11, 2021 admin
  • راهکارهای حفظ مشتریان در سال ۱۴۰۰ مارس 7, 2021 admin

RSS هوش

  • داشتن کودکی شاد و با استعداد آوریل 8, 2021 کارشناس
  • نخستین تاثیرات کودک باهوش آوریل 3, 2021 کارشناس
  • اقدامات ضروری پس از تشخیص هوش کودک (قسمت دوم) مارس 21, 2021 کارشناس
  • آیا امکان دارد افراد تغییر شخصیت بدهند؟ مارس 11, 2021 کارشناس
  • اقدامات ضروری پس از تشخیص هوش کودک (قسمت اول) مارس 7, 2021 کارشناس
  • ایجاد روابط سالم میان خواهر و برادرها مارس 2, 2021 کارشناس
  • نشانه های کودکان تیزهوش (قسمت ششم) فوریه 21, 2021 کارشناس
  • کشف هوش و استعداد دانش آموزان فوریه 19, 2021 کارشناس
  • نشانه های کودکان تیزهوش (قسمت پنجم) فوریه 10, 2021 کارشناس
  • مزایای تست هوش و استعدادیابی کودکان ژانویه 29, 2021 کارشناس

RSS طراحی

  • تبلیغات خود را حرفه ای تر طراحی کنید ! (بخش اول) آوریل 8, 2021 admin
  • تغییرات بنیادی در تبلیغات همزمان با شیوع کرونا آوریل 2, 2021 admin
  • ۵ ضرورت مهم در طراحی بروشور شرکتی مارس 27, 2021 admin
  • روشهای طراحی اپلیکیشن فروشگاهی مارس 20, 2021 admin
  • توصیه هایی برای تبلیغات در سال جدید ۱۴۰۰ مارس 7, 2021 admin
  • برچسب های تبلیغاتی (بخش سوم)  فوریه 21, 2021 admin
  • برچسب های تبلیغاتی (بخش دوم) فوریه 10, 2021 admin
  • برچسب های تبلیغاتی (بخش اول) ژانویه 29, 2021 admin
  • آیا از اثرگذاری لحن صدایتان در تبلیغات باخبرید؟ (بخش اول) ژانویه 23, 2021 admin
  • طراحی و ساخت صفحه در ویکی پدیا ژانویه 23, 2021 admin
©2021 مدیریت بازارها | Powered by WordPress and Superb Themes!