Skip to content
Menu
مدیریت بازارها
  • خانه
  • درباره
  • بلاگ
  • ارتباط
مدیریت بازارها

هوش تصویری چگونه ارزیابی و تقویت می شود

Posted on جولای 19, 2019

هوش تصویری نوعی هوش از ۹ نوع هوش تعرف شده در فرضیه های هوش های چندگانه هوارد گاردنر می باشد.

در حقیقت ، هوش تصویری ـ فضایی توانمندی ، مهارت و گنجایش اشخاص در فهم و استنباط ، به حافظه سپاری و بینش و شناسایی روابط فضایی و مکان جای گیری چیزهای سه بعدی در مقایسه با هم می باشد. اشخاص دارای هوش تصویری ـ فضایی در طراحی و تصویرسازی فکری و  مکان و مسیریابی مهارت و قابلیت بالایی دارند.

هوش تصویری چیست؟

گاردنر در کتاب خود هوش تصویری را بدین صورت تعریف و تشریح کرده است:

قابلیت و توانمندی فهم و استنباط درست دنیا به گونه ی دیداری و تصویری ، دادن تحولاتی در فهم و بینش نخستین خود از فضا و مکان موجود و توانمندی و مهارت نوسازی و اصلاح تجربه های بصری و دیداری ولو در نبود و پنهان چیزی که این تجربه را ایجاد و خلق کرده است.

آیا تاکنون به افرادی برخورده اید که در یافتن جهت و مسیریابی توانایی و مهارت زیادی داشته باشند و مادامی که سایرین سرگرم مطالعه نقشه ها و نمودارها می باشند ، قادر باشند که به راحتی مسیرها و جهت های موردنظر را در شهر بیابند؟

آیا تاکنون توانمندی فطری شماری از اشخاص در زمینه طراحی شما را متعجب ساخته است؟

همه ی این مشخصه ها رایج ترین خصوصیات اشخاص دارای هوش تصویری قوی می باشد. این اشخاص قادرند خود را در فضای سه بعدی که پیش از این مشاهده کرده اند و یا در فکر خود مجسم کرده اند تصور نمایند و اغلب آنان توانمندی و مهارت انجام و اعمال مشاهدات خود را به شکل هنرهای گرافیکی دارند. آنان به آسانی قادرند اطلاعات جداول و نمودارها را آنالیز و گزارش نمایند و اطلاعات را در فرم و چارچوب نمودار و جداول تعریف و تشریح نمایند.

مشاغل مناسب افراد با هوش تصویری ـ فضایی بالا:

مشاغل و حرفه های متمایز و معینی برای اشخاصی که دارای هوش تصویری ـ فضایی بالایی می باشند وجود دارد. مجسمه ساز ، شعبده ساز ، عکاس ، طراح مد ، گرافیست ، جهت یاب ، مهندس مکانیک ، دریانورد ، معمار ، فیلم ساز ، نقاش ، خلبان ، بازیکن شطرنج ،  استراتژیت جنگ ، طراحی فضای داخلی همگی از حرفه ها و کارهای مطلوب این دسته از اشخاص می باشند.

راهکارهای تقویت هوش تصویری ـ فضایی

  • بازی شطرنج

در زمان شطرنج بازی ، فرد پیوسته در حال اندیشیدن به حرکات بعدی و طراحی و انتخاب تدابیر و فنون گوناگون جهت حرکت مهره هاست. کمپوزیسیون در حال تحول و جابجایی صفحه شطرنج را گام به گام و به صورت ذهنی و تجسمی در فکر خود نوسازی و اصلاح نمایید. این کار نه فقط از شما یک شطرنج باز حرفه ای خواهد ساخت ، همچنین موجب افزایش هوش تصویری ـ فضایی شما خواهد شد.

  • اسکچ (طراحی سریع)

نظر به این که بین هوش تصویری و هنرهای تجسمی ارتباط مستقیمی وجود دارد. اسکچ و طراحی کردن فعالیتی مطلوب جهت تقویت هوش تصویری به حساب می آید. به طور نمونه ، قادرید یک طرح و الگوی سریع و ساده از محیط و مکان اتاق خود طراحی و مشاهده کنید تا چه حد قادرید جزئیات و نکات این محیط را طراحی و پیدا کنید.

  • ساختن یک گنجینه حافظه فضایی و مکانی در ذهن

اغلب محققان عقیده دارند که فضا و محیط و حافظه با هم ارتباط و پیوستگی دارند. جهت به وجود آوردن و خلق گنجینه حافظه فضایی و مکانی خود قادرید به صورت ذهنی در بخش های مختلف منزل راه بروید و اسم و شمار وسایل و تجهیزات ، لیست موارد چشمگیر و شاخص و هرآن چیزی که در ارتباط با آن محیط می باشد را به ذهن بسپارید. این فعالیت به شما مدد می رساند تا هوش تصویری ـ فضایی خود را بالا ببرید.

  • بازی با لگو و جورچین

لگوها عالی ترین فعالیت جهت اندیشیدن و خلق اجسام سه بعدی هستند. ظاهراً هیچ فعالیت و بازی دیگری به قدر بازی با لگو در چارچوب هوش فضایی نوثر و مفید نخواهد بود. در دست داشتن تکه های لگو و یافتن شیوه های مبتکرانه جهت جور کردن و ترتیب دادن این تکه ها و قسمت ها استنباط و بینش تصویری ـ فضایی را به شکل قابل توجهی تقویت خواهد کرد.

  • به کار بردن واژه های تفسیرکننده عکس ها یا محیط:

مطالعات صورت گرفته نمایان ساخته است که به کاربردن واژه ها و کلمات تفسیرکننده محیط ، عکس ها و موقعیت در زمان صحبت با کودکان سبب بهبود و تقویت هوش تصویری ـ فضایی در آن ها خواهد شد. به طور نمونه ، شما قادرید در عوض به کار بردن  کلمات آن جا و یا این جا در گفت و گوی روزانه از جملاتی مانند پشت قفسه دوم از سمت چپ و یا پایین جعبه نزدیک کمد از سمت راست بهره بگیرید.

جهت انجام تست هوش به این صفحه مراجعه نمایید.


موضوعات مرتبط :

هوش فضایی چیست و چگونگی پرورش و تقویت هوش فضایی

انواع هوش

تست هوش هیجانی و روش های تقویت هوش هیجانی

هوش طبیعت گرا چیست و تقویت هوش طبیعت گرا چگونه است

رشد آگاهی هوش در کودکان از نوزادی تا خردسالی

هوش تصویری

ما را بیابید

نشانی
تهران ، خیابان پاسداران

جستجو

حامیان

عکاسی حرفه ای

عکاسی تبلیغاتی – عکاسی صنعتی

برندینگ و برندسازی

طراحی کاتالوگ طراحان برتر

طراحی لوگو به صورت کاملا حرفه ای

مشاوره بازاریابی و آموزش بازاریابی حرفه ای

لوگو

فیلم صنعتی

تولید محتوا سایت

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

طراحی لوگو – طراحی آرم

عکاسی صنعتی – عکاسی تبلیغاتی

تست هوش کودک , هوش مالی

بانک اطلاعات ساختمان

English News

شرکت مشاوره ایزو , صدور گواهینامه ایزو

تحقیقات بازاریابی , تحقیقات بازار

آموزش بازاریابی , مشاور بازاریابی

بازاریابی , فروش و تبلیغات

آموزش بیت کوین

انجمن حامی محیط زیست

هوش کودک

تقویت هوش کودک

ژل هیالورونیک اسید | ژل مزوتراپی – مزوژل | ماسک skincare | نخ لیفت | بوتاکس | شرکت ژوویدرم | واردکننده رووفیل | میکرونیدلینگ | ژل آیدیا

طراحی بسته بندی

تولید محتوا سایت

پرفکتا     کنیتوکس

رووفیل  eptq     ژل آیدیا

فیوژن   مصپورت   دیسپورت

روانشناس خانواده  بهترین روانشناس کودک

سنجش هوش و استعداد   انتخاب رشته نهم

تست هوش کودکان

نخ لیفت  | هیدروفشیال  | ژل پرفکتا  | رووفیل

بوتاکس مصپورت        

 بوتاکس دیسپورت       

 بوتاکس دیستون       

بوتاکس کنیتوکس

 ژل پرفکتا

 ژل رووفیل

ژل ژوویدرم

  ژل سیتوسیال       ژل آیدیا

بایگانی

  • فوریه 2020 (1)
  • ژانویه 2020 (5)
  • دسامبر 2019 (2)
  • سپتامبر 2019 (11)
  • آگوست 2019 (45)
  • جولای 2019 (26)
  • ژوئن 2019 (27)
  • می 2019 (16)
  • آوریل 2019 (16)
  • مارس 2019 (8)
  • فوریه 2019 (9)
  • ژانویه 2019 (9)
  • دسامبر 2018 (12)
  • نوامبر 2018 (13)
  • مارس 2018 (1)
  • فوریه 2018 (3)
  • ژانویه 2018 (4)

RSS مدیریت

  • اصول اساسی بازاریابی در سال ۱۴۰۰ آوریل 9, 2021 admin
  • نحوه سئو در سال ۱۴۰۰ آوریل 8, 2021 admin
  • ایده و ترفند بازاریابی و فروش لوازم خانگی آوریل 2, 2021 admin
  • ضرورت مشورت با مشاوران بازاریاب دیجیتال در قرن جدید مارس 29, 2021 admin
  • هیجان ترس به عنوان ابزار دست بازاریابان مارس 23, 2021 admin
  • از تصورات غیر منطقی خود درباره فروش محصولات دست بکشید ! مارس 20, 2021 admin
  • روشهای ارزشیابی نیروهای انسانی مارس 16, 2021 admin
  • اهمیت فیرموگرافی در تجارت و بازاریابی مارس 14, 2021 admin
  • تکنیکهای برخورد مناسب با مشتریان مارس 11, 2021 admin
  • راهکارهای حفظ مشتریان در سال ۱۴۰۰ مارس 7, 2021 admin

RSS هوش

  • داشتن کودکی شاد و با استعداد آوریل 8, 2021 کارشناس
  • نخستین تاثیرات کودک باهوش آوریل 3, 2021 کارشناس
  • اقدامات ضروری پس از تشخیص هوش کودک (قسمت دوم) مارس 21, 2021 کارشناس
  • آیا امکان دارد افراد تغییر شخصیت بدهند؟ مارس 11, 2021 کارشناس
  • اقدامات ضروری پس از تشخیص هوش کودک (قسمت اول) مارس 7, 2021 کارشناس
  • ایجاد روابط سالم میان خواهر و برادرها مارس 2, 2021 کارشناس
  • نشانه های کودکان تیزهوش (قسمت ششم) فوریه 21, 2021 کارشناس
  • کشف هوش و استعداد دانش آموزان فوریه 19, 2021 کارشناس
  • نشانه های کودکان تیزهوش (قسمت پنجم) فوریه 10, 2021 کارشناس
  • مزایای تست هوش و استعدادیابی کودکان ژانویه 29, 2021 کارشناس

RSS طراحی

  • تبلیغات خود را حرفه ای تر طراحی کنید ! (بخش اول) آوریل 8, 2021 admin
  • تغییرات بنیادی در تبلیغات همزمان با شیوع کرونا آوریل 2, 2021 admin
  • ۵ ضرورت مهم در طراحی بروشور شرکتی مارس 27, 2021 admin
  • روشهای طراحی اپلیکیشن فروشگاهی مارس 20, 2021 admin
  • توصیه هایی برای تبلیغات در سال جدید ۱۴۰۰ مارس 7, 2021 admin
  • برچسب های تبلیغاتی (بخش سوم)  فوریه 21, 2021 admin
  • برچسب های تبلیغاتی (بخش دوم) فوریه 10, 2021 admin
  • برچسب های تبلیغاتی (بخش اول) ژانویه 29, 2021 admin
  • آیا از اثرگذاری لحن صدایتان در تبلیغات باخبرید؟ (بخش اول) ژانویه 23, 2021 admin
  • طراحی و ساخت صفحه در ویکی پدیا ژانویه 23, 2021 admin
©2021 مدیریت بازارها | Powered by WordPress and Superb Themes!