اهمیت زمان بندی برای حضور در نمایشگاه ها

مقاله مقاله کوتاه بازاریابی

برگزاری نمایشگاه ها در سالهای اخیر در ایران گسترش زیادی داشته است.

اگر برنامه های مربوط به نمایشگاه های دائمی هر شهری را داشته باشید مشاهده می کنید که در طول سال ، نمایشگاه های متنوع و مختلفی از صنعت تا محصولات کشاورزی و مواد غذایی برگزار می شود. عرضه محصولات در نمایشگاه یکی از راههایی است که کسب و کارها می توانند از آن به سود خود استفاده کنند. در این نمایشگاه ها ، شرکتها فرصت دارند خدمات و محصولات خود را معرفی کرده و با مشتریان و مخاطبان خود از نزدیک آشنا شوند. حضور در نمایشگاه ها می تواند به هر کسب و کاری پویایی بخشد و علاوه بر اینکه موجب معرفی آن در بازار و به مشتریان می شود ، زمینه ساز آشنایی رقبا با یکدیگر باشد و با جدیدترین اتفاقات و رویدادهای مربوط به کسب و کار خود آشنا شوند.

بر اساس آموخته های آموزش بازاریابی ، برای حضور موفق و استفاده بهینه از برگزاری نمایشگاه باید اصول و چارچوبهایی را بدانید و رعایت کنید. از جمله این قواعد می توان به اهمیت زمان بندی برای حضور در نمایشگاه اشاره کرد. زمان بندی در عرضه کردن محصولات و خدمات از جمله مهم ترین مواردی است که می تواند موجب موفقیت یا شکست شما در عرضه محصولات باشد. گاهی اوقات عرضه محصولات شما فراتر از یک شهر یا یک کشور است و ممکن است در سطح بین المللی این اتفاق بیافتد ، که در این موارد نیز باید زمان بندی را به درستی انجام دهید.

به عنوان مثال شما محصولات نرم افزاری را نمی توانید در هر فصلی عرضه کنید. عرضه محصول شما در نمایشگاه باید دقیقاً در زمان مناسب آن اتفاق بیافتد. باید از یکسال قبل به طور دقیق از زمان برگزاری نمایشگاه آگاهی داشته باشید و محصولات خود را آماده ارائه در این نمایشگاه کنید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید در زمان مناسبی شروع به تبلیغات کنید. همچنین اطلاع از مکان نمایشگاه نیز کمک می کند تا در مکانهای مناسب شروع به تبلیغات کنید و با نزدیک شدن به زمان برگزاری نمایشگاه ، تبلیغ خود را با وسعت بیشتری ادامه دهید.

در صورتی که قصد داشتید محصولی را در نمایشگاه عرضه کنید ولی نتوانستید آن را تا زمان برگزاری نمایشگاه کامل کرده و برای ارائه آماده کنید بهتر است کلاً از این کار منصرف شوید. زیرا عرضه نیمه تمام یک محصول می تواند هویت و موقعیت شما را در میان مشتریان و رقبایتان به خطر اندازد. فرض کنید محصولی را به صورت نیمه تمام و ناقص به بازار عرضه کرده اید ، در این صورت افرادی که محصول شما را از نمایشگاه خریداری کرده اند پس از مصرف آن متوجه نقص های آن خواهند شد و این نقص محصول شما را به دیگران نیز اطلاع خواهند داد.

از طرفی محصول شما باید به موقع در نمایشگاه حضور داشته باشد و برای عرضه آن در نمایشگاه نباید زیاده از حد وسواس به خرج دهید و مدام به سالها و نمایشگاه های بعدی موکول کنید. چرا که با سرعت بالای پیشرفت در تکنولوژی و به روز شدن محصولات و خدمات ممکن است از نظر تکنولوژی یا کارآیی قدیمی باشد و نتواند انتظارات مشتریان را برآورده کند. عرضه به موقع محصولات در نمایشگاه می تواند تغییر چشمگیری در میزان فروش محصول شما داشته باشد.

بر اساس نظر مشاور بازاریابی ، برای اینکه حرکتی پویا و کارساز در فروش داشته باشید حضور در نمایشگاه در زمان و مکان مناسب آن می تواند در رشد و رونق کسب و کار شما بسیار مؤثر باشد. ارائه محصولات در بازار می تواند نقش مهمی در افزایش تأثیر شما در بازار داشته باشد. پس سعی کنید حتماً از زمان برگزاری این نمایشگاه ها مطلع شوید و محصولات خود را برای حضور در نمایشگاه آماده کنید.


بازاریابی بنگاه به بنگاه یا B2B چیست و چه زمانی استفاده می شود؟

طراحی سایت انگلیسی زبان برای مذاکرات بین المللی