۸ تکنیک طلایی برای تضمین آینده یک سازمان

بازاریابی مدیریت و رهبری وبلاگ

تغییرات و پیشرفتهای فناوری با چنان سرعتی اتفاق می افتد که هیچ فرد یا سازمانی نمی تواند به انتظار بنشیند تا ببیند تغییر بعدی چیست.

بنابراین با کمترین خطا یا غفلتی موقعیت سازمان آنها به راحتی به خطر می افتد. به همین دلیل ویژگیهایی را در سازماندهی مجموعه خود باید در نظر بگیرید که بتواند با تغییرات روزانه در دنیای کسب و کارها هماهنگ و همسو شود. بنابراین نیاز به تکنیکها و روشهایی داریم که بتواند برای رسیدن به این هدف به ما کمک کند. در این مقاله تکنیکهایی را به شما می آموزیم که بتوانید یک سازمان متناسب با پیشرفتهای فناوری سازماندهی کنید تا آینده خود و سازمانتان را تضمین کنید.

تکنیک اول ) سرعت عمل

تغییرات سریع در دنیای امروزی چنین اقتضاء می کند که شما نیز سرعت خود در پاسخگویی به نیازهای مخاطبان و مشتریان خود را افزایش دهید. بنابراین تکنیک اول این است که سعی کنید سرعت عمل خود را بالا ببرید. قطعاً اگر شما این ویژگی را به کسب و کار و فعالیت خود اضافه نکنید نمی توانید از پس تقاضای مخاطبان بر بیایید و شما را متحمل ضررهای زیادی خواهد کرد.

تکنیک دوم) استراتژیهای بدون تاریخ انقضاء

از نظر مشاوره بازاریابی بهترین روش این است که از استراتژیهایی کسب و کار و سازمان خود استفاده کنید که تاریخ انقضاء ندارند. گاهی ما امکانات و فرصت مدام به روزرسانی سازمان خود را نداریم. گاهی نیز هزینه های ما چنین امکانی را به ما نمی دهد. بهترین روش این است که از استراتژیهایی استفاده کنید که تاریخ انقضایی ندارند و همیشه می توانید از آنها استفاده کرده و مشتریانی را جذب کنید.

تکنیک سوم) دغدغه ارزش افزایی برای سازمان

برای اینکه بتوانید آینده سازمان خود را تضمین کنید به این نیاز دارید که مدام در حال ارزش افزایی باشید. پس بهتر است همواره در حال فکر کردن به این سوال باشید که چگونه و با چه روشهایی می توانید برای سازمان خود ارزش افزایی کنید؟

تکنیک چهارم) تکنیک تصمیم گیریهای مهم

برای اینکه بتوانید آینده سازمان خود را تضمین کنید نیازمند این هستید که تصمیم گیری های خود را بنا به برنامه اصلی خود انجام دهید. برای این کار لازم است ابتدا برنامه های اصلی سازمان خود را کاملاً درک کنید تا بتوانید تصمیمات کلیدی و مهمی در این زمینه بگیرید.

تکنیک پنجم) ارتباط نزدیک بین ساختارهای مختلف یک سازمان

هر چقدر در بین قسمتهای مختلف یک سازمان ، ارتباط و هماهنگی وجود داشته باشد یک سازمان می تواند بهتر عمل کرده و آینده بهتری داشته باشد. برای رسیدن به این هدف لازم است همواره تصمیم گیریهای سازمان غیر متمرکز باشد تا بتواند سطح عملکرد آنها را حفظ کند.

تکنیک ششم) شناسایی افراد با استعداد در سازمان

بخش مهم فعالیت شما را نیروهای انسانی و استعدادهایی که در سازمان شما هستند تشکیل می دهند. شناسایی به موقع این استعدادها و نیروهای کارآمد یک تکنیک مهم در تضمین آینده سازمان شماست. سعی کنید از روشها و فنون جدید برای شناسایی این نیروها استفاده کنید و کشف کنید که چه چیزهایی موجب عملکرد بهتر آنها می شود.

تکنیک هفتم) تجدید نظر در سبک مدیریت

اگر تمایل دارید سازمانی داشته باشید که آینده آن تضمین شده باشد باید در سبکهای رهبری خود تجدید نظر کنید. چیزی که به شدت می تواند موقعیت سازمان شما را به خطر اندازد این است که از کنترل به جای رهبری کردن استفاده کنید. اگر سبک مدیریت شما از کنترل کردن به سمت رهبری کردن تغییر جهت دهد خواهید دید که کارکنان شما قبل از شما حتی به فکر رفع مشکلات سازمانتان هستند.

تکنیک هشتم) ایجاد ارزشهای مشترک

یک سازمان تنها با ایجاد ارزشهای مشترک است که می تواند دوام بیاورد. در صورتی که ارزشهای مشترکی در بخشهای مختلف سازمان شما حاکم باشد همه تصمیمات سازمان حول و حوش این ارزشها اتخاذ می شود و می تواند اعتبار سازمان شما را به شدت افزایش دهد.

نظر شما

The post ۸ تکنیک طلایی برای تضمین آینده یک سازمان appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.