آیا بهتر است از یک روش ثابت بازاریابی یا تلفیقی از روشها استفاده کنیم؟

بازاریابی مدیریت و رهبری وبلاگ

یکی از مهمترین مسائل و موضوعات برای هر شرکت یا سازمانی این است که بداند آیا روش بازاریابی او درست است ؟ آیا روش به کاربرده شده به خوبی مورد استفاده قرار گرفته است ؟ آیا روش بهتری نیز برای رسیدن به هدفها وجود دارد ؟ در نهایت اینکه آیا اگر از روش دیگری استفاده می کرد نتایج بهتری می گرفت ؟

پاسخ به همه این سوالات مهم است چرا که موجب موفقیت یا عدم موفقیت شما در بازار می شود. اما مهمترین مسئله این است که پیام شما به گوش مشتریان برسد و بتوانند هدف و منظور شما را درک کنند. برای این منظور همیشه لازم نیست به یک روش ثابت بچسبید !

شما همواره باید به دنبال این باشید که در هر فرصتی از روش مناسب همان فرصت و موقعیت استفاده کنید. گاهی لازم است به طراحی وب سایت بپردازید  و مخاطبان و مشتریان خود را در این وب سایت عضو کرده و مستقیماً با آنها تعامل داشته باشید. طراحی وب سایت علاوه بر نزدیکتر شدن ارتباط شما با مشتریان موجب سنجش بازخورد آنها می شود و می توانید به راحتی افراد و مشتریانی که عضو سایت شما هستند را در جریان اخبار مهم و فروشهای ویژه خود قرار دهید. اما گاهی ممکن است بر حسب موقعیت یا زمان ، شما نتوانید از یک وب سایت استفاده کافی ببرید یا لازم باشد به شکل رو در رو با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

در این مواقع لازم است از روشهای مستقیم برقراری ارتباط و بازاریابی استفاده کنید. به عنوان مثال بهتر است کاتالوگها ، پوسترها و بنرهایی را چاپ کنید و در محل حضور مخاطبان و مشتریان خود قرار دهید. یا می توانید در نمایشگاه ها و انجمن ها و همایش هایی که راه اندازی می شود حضور پیدا کرده و مستقیم با مشتریان خود در ارتباط باشید. همچنین می توانید به محل زندگی یا کار آنها مراجعه کنید یا آنها را در فروشگاه ها و محلهای توزیع کالا و خدمات خود ملاقات کنید و مستقیماً با آنها به گفتگو بنشینید.

بر اساس تجربیات مشاوره بازاریابی ، مهم این نیست که شما از کدام یک از روشهای بازاریابی استفاده می کنید مهم این است که شما به فراخور موقعیتها و فرصتهای مختلفی که پیش می آید از تکنیک مناسبی استفاده کنید. به بیان دیگر ، استفاده از تکنیکها باید هدفمند باشد و تمرکز اصلی بازاریابی شما روی اهدافی باشد که قصد دارید تحقق پیدا کنند.

یکی از موضوعات مهم در استفاده از تکنیکهای مختلف بازاریابی این است که شما قدرت پیش بینی داشته باشید. روش بازاریابی شما باید به گونه ای باشد که بتوانید نیاز آینده مشتریان و بازار را پیش بینی کنید و متناسب با نیاز آنها اقدام به تولید محصول یا ارائه خدمات کنید. بنابراین روشهایی که قدرت پیش بینی بیشتری دارند در اولویت هستند.

برای این منظور نیز همیشه یک روش وجود نخواهد داشت. بلکه همیشه روشها و تکنیکهای مختلف بازاریابی هستند که در شرایط مختلف پیش بینی های دقیق تر را فراهم می کنند. بنابراین ، روش بازاریابی شما مهم نیست بلکه استفاده هوشمندانه از روشهای مختلف بازاریابی است که اهمیت زیادی دارد.

با توجه به شرایط و موقعیتهای مختلف شما می توانید از بازاریابی اینترنتی ، ایمیلی ، سنتی ، تلفنی ، حضوری و غیره استفاده کنید. البته لازم است گفته شود که پیش از به کار گیری هر کدام از این روشها باید به تحقیق بازار بپردازید. تحقیقات بازار است که به شما کمک می کند روش مناسب را تشخیص داده و انتخاب کنید. با توجه به اینکه کدام از یک از روشها به شما کمک می کند که رفتار مشتریان را به بهترین شکل ممکن پیش بینی کنید باید از تکنیک مناسب یا تلفیقی از آنها استفاده کنید.

نظر شما

The post آیا بهتر است از یک روش ثابت بازاریابی یا تلفیقی از روشها استفاده کنیم؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.