سازه فلزی پیش ساخته چرا مورد استفاده قرار می گیرند؟

دسته‌بندی نشده

سازه فلزی پیش ساخته چرا مورد استفاده قرار می گیرند؟

از زمانی که مشتری این نوع سازه را یعنی سازه فلزی پیش ساخته با نام نیم طبقه مزنین و سقف مزنین را سفارش می دهد تا زمان اجرای این سازه فلزی پیش ساخته  هیچ نوع سازه دیگری  با این نوع  سازه فلزی پیش ساخته از نظر شرایط اقتصادی ،  انعطاف پذیری در ساخت ،  سرعت طراحی و اجرا نمی توان جایگزین نمود  . نیز  به علت ساخت اجزاء این سازه فلزی پیش ساخته در کارگاه و و نظارت و کنترل کیفیت این سازه در کارخانه نسبت به سازه های بتونی ، این سازه فلزی پیش ساخته با نام نیم طبقه مزنین و سقف مزنین را نسبت به سایر سازه ها هم یتونی و هم فلزی متمایز می نمایید . از دیگر مزایای سازه فلزی پیش ساخته امکان افزایش  سازه فلزی پیش ساخته از نظر طبقات و نیز ارتقاع فضای محیطی ، متصل نمودن چند اجزا این سازه فلزی پیش ساخته  به یکدیگر ، پیش ساخته بودن اجزاء در کارگاه ها  ، سرعت درنصب و اجزای این سازه با نام نیم طبقه مزنین ،اشغال کردن فضای کمتر و ارتفاع بیشتر در این نوع سازه یکی از مزیت های این سازه فلزی پیش ساخته  می باشد . تعدادی از کارشناسان جهانی با تحقیق و برسی کشور های در حال توسعه با پیشرفت سریع به این نکته اشاره نموده اند که استفاده از سازه فلزی پیش ساخته در زیر ساختهای  مراکزصنعتی، مراکز و فروشگاه های تجاری،بیمارستان ها  و  منازل مسکونی این کشورها در حال توسعه  می دانند . در این ادامه  به برخی از مزیت ها  سازه فلزی پیش ساخته  بیان می شود :

در مقالات قبلی به تکنیک های ساخت و اجرای نیم طبقه های پیش ساخته فلزی پرداخته ایم

نیم طبقه پیش ساخته –نیم طبقه فلزی پیش ساخته –نیم طبقه مزنین-سازه فلزی پیش ساخته –سقف مزنین –نیم طبقه فلزی -

نیم طبقه پیش ساخته –نیم طبقه فلزی پیش ساخته –نیم طبقه مزنین-سازه فلزی پیش ساخته –سقف مزنین –نیم طبقه فلزی –

پیش ساخته   مزیت های سازه فلزی

مقاومت زیاد

مقاومت قطعات این سازه فلزی بالا بوده و درصد مقاومت به وزن از بتن بالا تر است ،  این موضوع در فصاهایی با دهنه های بزرگ سوله ها بخصوص  دهانه های قوسی مانند و ساختمان های بلند مرتبه ، مخصوصاً در ساختمان هایی که در زمین های سست ساخته می شود  بسیار مهم می باشد .

یکنواخت:

در سازه های بتنی به علت وجود عوامل خارجی در ساخت این سازه های تاثیر گذار می باشند  یکنواختی استانداردی ندارند ولی در سازه فلزی پیش ساخته یا نام سقف مزنین و نیم طبقه مزنین  به این علت که در کارخانه ساخته می شود و دارای استاندار های تولید و نظارت کیفی بر تولید این سازه ها می شود از نظر یکنواختی از سازه فلزی بتنی ارجهیت دارد .

:    دوام

همانطور که می دانید سازه فلزی داری داوم بسیار بالایی می باشد و از نظر طول عمر اگر شرایط نگهداری رعایت گردد تقریباً می توان این سازه  فلزی پیش ساخته با نام نیم طبقه مزنین و سقف مزنین  را به طور دائمی مورد استفاده قرار گیرد.

:  خواص ارتجاعی

خواص مشاهده شده سازه فلزی پیش ساخته از جمله  ارتجاعی وکشیدگی  فلز  با دقت  بسیار بالایی دلیل  عملی دارد ، فلز درتنشهای شدید از قانون هوک تبعیت می نماید، به طور مثال می توان ممان اینرسی یک قطعه فلزی را با دقت بالا  در محاسبات وارد نمود.
سازه فلزی شکل پذیری :

انعطاف پذیری این سازه فلزی پیش ساخته با نام سقف مزنین و نیم طبقه مزنین باعث می شود در هنگام ایجاد تنش و یا فشار تا حدی بالایی مقاومت خوبی داشته باشد در صورتی که در سازه های بتونی شکننده بودن بتن مقاومت پایین تری نسبت به سازه فلزیدارد .
انفجار مقاومت در برابر انفجار :

به علت انعطاف پذیری بالای سازه فلزی پیش ساخته این سازه سقف مزنین و نیم طبقه مزنین در مقابل انفجار و ارتعاشات مقاومت بالا تری نسبت به بتن داشته باشد و در مقابل ارتعاشعات ضعیف تر مقاومت بالایی دارد .

: تقویت پذیری و امکان مقاوم سازی

در سازه ها به علت محاسبات اشتباه ممکن است نیاز به تقویت سازه باشد که در سازه فلزی پیش ساخته با نام نیم طبقه مزنین و سقف مزنین  این امکان وجود دارد که بعد از اجرا نیز طبق قواعد و اصلاحیه های تقویت گردد و اصلاح شود در صورتی که در سازه های بتنی این امکان وجود ندارد و باید اجزاء نیاز به تقویت را تخریب و مجدداً آن را بنا نمود .

شرایط آسان ساخت و نصب این سازه فلزی پیش ساخته :

سازه فلزی پیش ساخته با  نام سقف مزنین و نیم طبقه مزنین بر خلاف سازه های بتی و دیگر سازه ها به علت آنکه تولید اجزاء در کار گاه ها و کارخانه ها انجام می شود و در محل فقط نصب می گردد نیازی به رعایت شرایط آب و هوایی خاصی ندارد و این موضوع نصب و اجرای این سازه فلزی  را بسیار آسان می کنند.
: سرعت در نصب

سازه فلزی پیش ساخته با نام نیم طبقه مزنین و سقف مزنین  چون در کار گاه ساخته می شود و مدت ساخت و پروسه آن با سرعت بیشتری طی می شود و نیز در محل نصب این قطعات به سرعت انجام می گیرد مزیت بسیار بالاتری نصبت به سازه های بتنی دارد .
وزن کم

وزن سازه فلزی به علت استفاده فقط یک نوع مصالح نسبت به سازه های بتنی بسیار سبک تر می باشد و تقریباً سازه فلزی  با نام نیم طبقه مزنین و سقف مزنین  ½ وزن یک سازه بتنی را دارد ..

نیاز به فضای کمتر برای سازه فلزی پیش ساخته با نام نیم طبقه مزنین و سقف مزنین  :

در مقایسه یک سازه بتنی نسبت به یک سازه فلزی پیش ساخته با نام نیم طبقه مزنین و سقف مزنین متوجه این مضوع خواهیم شد که ابعاد یک سازه فلزی نسبت به یک سازه بتنی کمتر می باشد در نتیجه یکی دیگر از مزیت های سازه فلزی  نیاز به فضای کمتر می باشد .

: برگشت پذیر بودن کامل مصالح

در سازه فلزی پیش ساخته به علت آنکه فلزی قابل بازیافت می باشد این سازه فلزی با نام سقف مزنین و نیم طبقه مزنین بسیار با صرفه تر است زیرا در آینده می توان مصلاح آن را مجدد بازیافت و مورد استفاده قرار داد .

meta keywords:

نیم طبقه  پیش ساخته –نیم طبقه فلزی پیش ساخته –نیم طبقه مزنین-سازه فلزی پیش ساخته –سقف مزنین –نیم طبقه فلزی –

نوشته سازه فلزی پیش ساخته چرا مورد استفاده قرار می گیرند؟ اولین بار در گروه الین پدیدار شد.