معرفی LSF سازه فلزی پیش ساخته سرد نورد شده

مقالات

معرفی LSF سازه فلزی پیش ساخته  سرد نورد شده

سازه فلزی پیش ساخته LSF که از مقاطع سرد نورد شده فلزی (CFS) تهیه می‌شود نزدیک به  ۲۰ سال است که به نحوه گسترده ای  در تولید انبوه ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی به مصرف می رسد و به عنوان یکی از  جایگزین های    مناسب برای روش‌های سنتی ساخت وراه دیگر آن سازه فلزی پیش ساخته با نام سقف مزنین و نیم طبقه مزنین ، جایگاه مهمی در صنعت ساختمان سازی  کشورهای پیشرفته بدست آورده است . نتایج تحقیقات  نشان می‌دهد استفاده از سیستم  (LSF) و سیستم سازه فلزی پیش ساخته مزنین و نیم طبقه مزنین و سقف مزنین جزء دسته بندی های نیم طبقه فلزی پیش ساخته و نیم طبقه فلزی علاوه بر این که سرعت نصب و راه اندازی  را حداقل ۲ برابر می‌نماید، باعث  کاهش چهل درصدی در فولاد مصرف شده در این سازه فلزی پیش ساخته  خواهد شد. این سازه فلزی پیش ساخته  به دلیل مزایای بسیاری که دارد از جمله سرعت  بالاو کیفیت بالای ساخت و عملکرد مناسب  در برابر زلزله در سال‌های اخیر در بسیاری از کشورهای دنیا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

سازه فلزی پیش ساخته -نیم طبقه مزنین – سقف مزنین – نیم طبقه فلزی – نیم طبقه پیش ساخته – نیم طبقه فلزی پیش ساخته

سازه فلزی پیش ساخته -نیم طبقه مزنین – سقف مزنین – نیم طبقه فلزی – نیم طبقه پیش ساخته – نیم طبقه فلزی پیش ساخته

از سال ۱۹۹۰ به دلایل زیادی از جمله افزایش قیمت چوب و محدود بودن منابع جنگل ها که منبع تهیه چوب می باشد، ، نیاز به تولید سریع و انبوه سازه و ضرورت استفاده ازسازه فلزی پیش‌ساخته  سیستم  LSF  و نیم طبقه مزنین و سقف مزنین و نیم طبقه فلزی پیش ساخته از دسته نیم طبقه فلزی کاربرد بسیاربالایی یافت، به طوریکه امروزه این سازه فلزی پیش ساخته در آمریکا، کانادا، استرالیا، ژاپن و بسیاری از  دیگر کشورهای دنیا  در احداث ساختمان‌های اداری  وتجاری ،انبار ها و مسکونی با سازه کوتاه و میان مرتبه کاربرد بسیار زیادی دارد .
طراحی و ساخت خانه های پیش ساخته  با سازه فلزی پیش ساخته مدرن (LSF- SYSTEM)  ونیز نیم طبقه فلزی پیش ساخته با نام نیم طبقه مزنین و سقف مزنین
استفاده از اعضای سازه فلزی پیش ساخته سرد نورد شده در بنا کردن  ساختمان از دهه ۱۸۵۰ شروع شده است . با این وجود در آمریکا استفاده از این سازه فلزی پیش ساخته- نیم طبقه فلزی پیش ساخته – نیم طبقه مزنین – سقف مزنین  در ساختمان سازی تا نشر اولین کتاب  ضوابط انجمن آمریکایی آهن و فولاد در سال ۱۹۴۶(AISI ۱۹۴۶) مورد استقبال قرار نگرفت.اولین استاندارد بر مبنای تحقیقات انجام یافته در دانشگاه کرنل از سال ۱۹۳۹ و با پشتیبانی AISI ، تدوین گردید .
• محاسبات سازه فلزی پیش ساخته دقیق جهت نیروهای باد و برف و زلزله ((SAP۲۰۰۰.
• بررسی شرایط آب هوایی  منطقه احداث اسکلت((AISI.
• سرعت اجرای بالا (LSF- SYSTEM).
• رعایت کلیه مسائل انژی اعم از حرارتی و برودتی(مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان ایران).
• انعطاف در نما طراحی به صورت دلخواه کار فرما دراین نیم طبقه فلزی  .
• گارانتی یک ساله محصولات سازه فلزی پیش ساخته اعم از نیم طبقه مزنین و سقف مزنین و انواع نیم طبقه فلزی پیش ساخته
• استفاده مداوم به عنوان ساختمانی با طول عمر بالا و مشابه با ساختمان های با سازه فلزی دیگر.
• کلیه تاسیسات انجام شده قابل دسترسی و قابل تعمیر می باشد  .
• قابلیت اجرای بسیار سریع و با استفاده از پیچ مهره و بدون نیاز به جوش .
• انجام کلیه عایق ها و ایزوگام ها .
• حجم کم و زیبایی این سازه فلزی پیش ساخته باعث متفاوت بودن این سازه فلزی می باشد.

tags:سازه فلزی پیش ساخته -نیم طبقه مزنین – سقف مزنین – نیم طبقه فلزی – نیم طبقه پیش ساخته – نیم طبقه فلزی پیش ساخته

نوشته معرفی LSF سازه فلزی پیش ساخته سرد نورد شده اولین بار در گروه الین پدیدار شد.