عوامل مؤثر در موفقیت برندهای حمل و نقل جدید

مقاله برند وبلاگ اخبار و مقاله

امروزه ، سیستم حمل و نقل متفاوت تر از گذشته است. یکی از جدیدترین تغییرات در سیستم های حمل و نقل که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

سیستم های حمل و نقل و سامانه های اینترنتی همچون اسنپ و تپسی است. این سامانه های حمل و نقل که با استفاده از اینترنت راه اندازی شده و فعالیت می کنند به محض ورود به ایران ، طرفداران بسیاری پیدا کرد و هم اکنون افراد به جای استفاده از آژانسها ، با نصب اپلیکیشن این دو برند حمل و نقل ، از خدمات آن استفاده می کنند. از جمله دلایلی که موجب شد این برندهای حمل و نقل در ایران و سایر کشورها به سرعت به جایگاه بالایی دست پیدا کرده و محبوبیت زیادی پیدا کنند می توان به موارد زیر اشاره کرد.

یک) تفاوت قیمت ها

اولین و مهمترین دلیل مشتریان و مخاطبان این برندهای حمل و نقل ، قیمت مناسب آنهاست. این یک حقیقت است که قیمتها یکی از مهمترین مزیتهای رقابتی در بین برندها هستند. از آنجایی که این برندها ، موفق شدند همان خدماتی که آژانسها یا همان تاکسی تلفنی ها قبلاً در اختیار مردم قرار می دادند با همان کیفیت ولی با قیمت بسیار پائین تر در اختیار مشتریان و مخاطبان قرار دهند ، موفق شدند مخاطبان ومشتریان زیادی را از همان ابتدای کار به خود جلب کنند و اعتماد آنها را به دست آورند. بنابراین در موقعیتی که شرایط یکسان است ولی قیمت بسیار متفاوت است می توان انتظار داشت که مشتریان ، استقبال زیادی از برندی که خدمات خود را قیمت پائین تر ارائه می دهد داشته باشند.

دو) رضایت مشتریان

برخلاف سیستم های قبلی حمل و نقل توسط آژانسها ، در سیستم های حمل و نقل اینترنتی ، شاهد این هستیم که رضایت مشتریان از راننده و سفری که دادشته اند سنجیده می شود و این رضایت مشتریان است که در اولویت قرار می گیرد. به همین منظور ، شما بعد از خاتمه سفر خود ، راننده را مورد ارزیابی قرار می دهید و امتیاز مورد نظر خود را در این اپلیکیشن وارد می کنید. همین ارزیابی ها موجب می شود که امتیاز راننده پائین یا بالا برود و عملکرد آن توسط مشتریان مورد ارزیابی قرار گیرد.

سه) قیمتهای مقطوع

در این برندهای حمل و نقل ، قیمت ها مقطوع است و توسط این سامانه با توجه به فاصله و مدت زمان تعیین می شود. به همین دلیل مشتریان ، بر سر قیمتهای سفر خود بحث و صحبت نمی کنند و از طرفی خیالشان راحت است که قیمت مناسبی را پرداخت خواهند کرد.

چهار) افزایش خدمات

از دیگر عوامل افزایش محبوبیت این برندها می توان به توسعه خدمات برندهای حمل و نقل اینترنتی اشاره کرد. به عنوان مثال ، این برند با شناخت نیازهای مشتریان و مخاطبان ، سعی کرده بسیاری از آنها را برآورده کند. مثلاً با استخدام رانندگان خانم ، موجب شده است خانم هایی که تمایل دارند راننده آنها نیز خانم باشد به راحتی از این سامانه استفاده کنند. همچنین بسیاری از افراد که قصد دارند بسته یا سفارشات خود را به راحتی به محلهای مختلف برسانند از سیستم باکس این سامانه مانند اسنپ باکس استفاده کنند. این دو نوآوری موجب شد این برند ها از موقعیت خوبی برخوردار شوند.

پنج) حضور در شبکه های اجتماعی

حضور این برندها در شبکه های اجتماعی از دیگر عوامل مهم در موفقیت آنهست. این برندها ، در شبکه های اجتماعی حضوری فعال دارند ، با مخاطبان خود در ارتباط هستند و به خوبی با آنها تعامل می کنند.

به طور کلی ، برندهای حمل و نقل جدید ، توانسته اند به خوبی ، نقصهایی که در سیستم های حمل و نقل قبلی وجود داشت را شناسایی کنند و با جبران آنها ، حجم زیادی از بازار را در اختیار خود بگیرند. در میان تمامی برندهایی که وجود دارند ، اسنپ بیش از سایرین شناخته شده تر است زیرا آغاز گر این سامانه بوده و بسیاری از برندها از آن الگو گیری کرده اند.

نظر شما