بهترین سن آموزش زبان انگلیسی به کودکان

دانستنیها

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان از چه سنی مناسب است؟ و به واقع بهترین سن آموزش زبان انگلیسی به کودکان از چند سالگی است؟

اغلب پژوهشگران هم عقیده‌اند که بچه‌ها هر قدر سریع‌تر به فراگیری زبان انگلیسی و یا سایر زبان‌های دیگر اقدام نمایند خوب‌تر و مفیدتر می‌باشد. ولی پرسش اساسی آن است که بچه‌ها در چه دوره و سنی قابلیت ، توانمندی و تسلط لازم برای فراگیری زبان انگلیسی و یا دیگر زبان‌ها را به دست می‌آورند؟

تحقیقات آشکار نموده است که با فراگیری زبان انگلیسی و یا سایر زبان‌های دیگر ، نوآوری و هوشمندی ، توانایی اندیشه‌ی ارزیابی و شناسایی و کشش فکری به میزان زیادی درکودکان فزونی و بیشتر خواهد شد. سنین کودکی ، یک زمان و ایام مهم در حیات انسان‌هاست. این ایام دوره‌ای می‌باشد که بنیان و اساس دیدگاه‌ها و نظرها ، اندیشه و آموختن در شخص صورت می‌پذیرد.

بیشتر متخصصان معتقدند هر اندازه زبان انگلیسی در سن و سال کمتر به بچه‌ها تعلیم داده شود امکان آن که بچه‌ها در سال‌های آتی در آموختن زبان انگلیسی و یا دیگر زبان‌ها بهتر و کامل‌تر عمل نمایند ، فزونی می‌یابد. مطالعات زیادی درباره‌ی فراگیری زبان دوم در سنین کمتر و پیش از نوجوانی آشکار کرده است بچه‌ها نه فقط آموختن زبان ، تعاملات معاشرتی و گروهی آنان نیز بهبود می‌یابد و در رابطه با سایر همسالان بهتر و کارآمدتر رفتار می‌کنند و همچنین این موضوع قادر است موجب بهبود و ترقی نتیجه و راندمان عمیم بچه‌ها در سایر درس‌های آنان گردد. بهترین سن آموزش زبان انگلیسی به کودکان چالش این روزهای بسیاری از والدین است.

متخصصان تعلیم دهنده و کارشناسان زبان شناسی بر این باورند بچه‌هایی که پیش از سنین بلوغ تحت تعلیم قرار می‌گیرند خوب‌تر قادرند در مضمون و اصل تقریر و ادای واژه‌ها به گونه‌ی درست و مشابه گویندگان زبان حقیقی صحبت نمایند. کارشناسان این مسئله را به تحولات جسمی افراد مرتبط و نسبت می‌دهند که در مغز افراد در دوره بلوغ اتفاق می‌افتد. اختلاف واج‌ها و لحن و صدا ر گویش‌های گوناگون که سبب گوناگونی زبان‌ها و گفتارها می‌گردد در بچه‌هایی که زبان را پیش از صورت پذیری قسمت‌های وابسته و مرتبط در مغز آموخته و تعلیم دیده‌اند اندک‌تر دیده می‌شود.

بدین سبب مناسب‌ترین دوره تعلیم و آموختن زبان دوم در بچه‌ها و یا همان بهترین سن آموزش زبان انگلیسی به کودکان ، پیش از سن ده سالگی و دوره‌ای می‌باشد که بچه‌ها تا آنوقت در زبان اصلی و نخستین خود نیز ترقی و بهبود کاملی را برخوردار نیستند. مسلماً این موضوع هرگز در آموختن زبان اصلی و نخستین ممانعت به عمل نخواهد آورد ، به علاوه به بهبود آن نیز مدد می‌رساند.  کارشناسان بر این باورند فراگیری زبان انگلیسی به سبب استفاده و بهره برداری فکری بچه‌ها در بهره جویی از نقل و برگردان نمودن لغات و مفهوم واژه‌ها و ترکیب آن‌ها با یکدیگر قادر است سبب آن گردد که زبان نخستین و اصلی خویش را نیز مرتبه دیگر مرور و بیشتر آن را بیاموزند.

به طور کلی در صورتی که به لحاظ وقت و شرایط مالی ، احتمال آن که کودکان قادر باشند دو تا سه مرتبه در هفته تحت آموزش قرار گیرند امکان پذیر باشد ، پیشنهاد می‌شود از دوره ۳ تا ۷ سالگی، فراگیری زبان انگلیسی را آغاز نمایند ، ولی در صورتی که کودکان در این سنین تنها یک مرتبه در هفته تحت آموزش قرار می‌گیرند مسلماً در این زمان اندک مطالب زیاد و سودمندی را نمی‌آموزند از این رو پیشنهاد می‌شود پدران و مادران تعلیم و فراگیری را به سنین بالاتر کودکان موکول نمایند بدین معنی که آگاهی کودکان افزایش یافته و در صورتی که اطلاعات و تماس اندکی با زبان مورد نظر را دارا باشند ، باز قادر باشند به وسیله اندیشه خود بر طبق اطلاعات اندک ، ایده‌ها و مفاهیم گفتاری ایجاد نمایند و زبان دوم را خوب‌تر بیاموزند.

سنین دو تا سه سالگی در بچه‌ها به منظور تحت آموزش قرارگیری زبان دوم دوره‌ی مناسبی نیست. چرا که امکان دارد آنان در این سنین اندکی زبان نیز بیاموزند ولی این میزان از زبان انگلیسی که کودکان یک تا سه ساله می‌آموزند ، آنان قادرند در زمان شش ماه از سنین پس از چهار سالگی یاد بگیرند. بنابراین می شود این امر را مخارج بی‌اثر و بی‌حاصل به شمار آورد ، الا در صورتی که داده و برخورد بچه‌ها با زبان انگلیسی بسیار فراوان باشد.

توجه داشته باشید که بچه‌ها می‌بایست تا اندازه‌ای از ضریب هوشی کافی بهره‌مند باشند و افزون بر این موضوع ارزیابی‌های بایسته و ضروری درباره‌ی او به عمل آید تا اگر بچه‌ای به تعویق و کندی در نموی زبانی و گویشی گرفتار می‌باشد ، نخست به وی یاری شود تا اساس و بنیان گفتار و زبان درمانی در فکر و اندیشه او بهبود و ترقی یابد و آنگاه پس از آن به یادگیری زبان دوم مشغول گردد. امیداوریم به این چالش که آموزش زبان انگلیسی برای کودکان از چه سنی مناسب است ، پاسخ صحیحی داده باشیم.


موضوعات مرتبط :

معلم خصوصی زبان انگلیسی کودک

بهترین موسسه زبان انگلیسی کودکان در تهران

آموزش زبان انگلیسی به کودکان دبستانی

تفاوت آموزش زبان انگلیسی به کودک با بزرگسالان

بهترین روش‌های آموزش زبان به کودک

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان