بدافزارهای بیت کوین و بیت کوین فیزیکی

آموزش بیت کوین اخبار بیت کوین

آگاهی از بدافزارهای بیت کوین و بیت کوین فیزیکی

چیزی که تمامی کاربران بیت کوین باید همیشه در ذهن داشته باشند این است که هیچ محیط کاملا امن و ایمنی حتی با وجود رمزگذاری کیف پولتان وجود ندارد . بیشتر کاربران بیت کوین از نرم افزارهای آنتی ویروس بهره می برند که بر روی رایانه هایشان نصب می شود . اما مادامی که شما داده ای مالی را بر روی دستگاه خود ذخیره می نمایید که شامل بیت کوین نیز می شود ، باید لایه های امنیتی بیشتری به سیستم خود بیفزایید .

کاربران رایانه باید از خود در مقابل تمامی برنامه ها و نرم افزارهای مخرب محافظت کنند . تنها نصب یک برنامه ی آنتی ویروس کفایت نمی کند ؛ به ویژه وقتی که شما از کیف های پول بیت کوین استفاده می کنید . شما به برنامه های آنتی ویروس و ضد جاسوس نیز نیاز خواهید داشت که همگی در اینترنت در قالب محصولاتی مانند بیت دفندر ، کشپراسکای و نورتون موجودند . توجه داشته باشید با وجود این که این مثال ها در بسته ی محصولات آنتی ویروس عرضه می شوند ، اما شامل ویژگی های مختلفی هستند که از شما در برابر بسیاری از تهدیدهای امنیتی در اینترنت محافظت می نمایند .

بدافزارها یکی از تهدیدهای بزرگ برای کیف های پول بیت کوین در جهان هستند . بدافزار نوعی نرم افزار آلوده کننده ی سیستم شماست و معمولا کاربر تا زمانی که تمامی سیستمش آلوده نشود ، از وجود آن اطلاع نخواهد یافت . این بدافزارها اشکال مختلفی دارند و اگر به خوبی از کیف پولتان محافظت نکنید ، کل بیت کوین هایتان را از دست خواهید داد . بدافزارها معمولا از طریق بازدید از سایت های غیراخلاقی و مشکوک در ایمیل یا دانلود مطالب غیرقانونی راه های دیگری هستند برای ورود بدافزارها . هر کدام از این موارد ممکن است تهدیدی جدی برای رایانه و کیف پول بیت کوین شما محسوب شوند و باید به هر قیمتی که شده از آن ها اجتناب کرد .

تمامی ایمیل هایی که دریافت می کنید الزاما حاوی فایل ها یا تصاویر بدخواهانه نیستند و نباید به تمامی ایمیل ها مظنون باشید . اما اگر هیچ شناختی از ارسال کننده ندارید ، پیوست ایمیل را باز نکنید . کلیک بر روی لینک های آلوده کننده معمول تر است و می توانند در صفحات مختلف رسانه های اجتماعی ظاهر شوند . نرم افزارهای جاسوسی معمولا با ویروس های رایانه ای مقایسه می شوند ، هر چند تمایزات زیادی میان این دو وجود دارد . نرم افزار جاسوسی اطلاعات را به دست می آورد ؛ مانند وب سایت ها و اطلاعات ورود شما به آن وب سایت ها ، این که چه نرم افزارهایی بر روی رایانه نصب کرده اید و انواع ایمیل هایی که دریافت و ارسال کرده اید . این موضوع برای افرادی که از خدمات آنلاین برای مبادله ی بیت کوین استفاده می کنند بسیار نگران کننده است ، زیرا نرم افزارهای جاسوسی می توانند به اطلاعات محرمانه ی کیف پول شما دسترسی یابند و از این اطلاعات به نفع رفتار مخرب خود بهره برداری کنند . نرم افزارهای ضد بدافزار و ضدجاسوس معمولا رایگان نیستند و البته می توان برای مدت زمان کوتاهی به صورت رایگان از آنها استفاده کرد . اما اگر واقعا به دنبال کنترل مالی و مدیریت پولتان از طریق بیت کوین هستید ، ایمنی باید اولویت نخست شما باشد .

ذخیره سازی بیت کوین به طور فیزیکی

جالب است بدانید که به جای ذخیره سازی بیت کوین بر روی رایانه یا تلفن همراه گزینه ی سومی نیز میان کاربران پول دیجیتال بسیار رایج است . بیت کوین فیزیکی ، بله آنها وجود دارند و تنها اقلامی برای مجموعه داران نیستند ، بلکه به شما امکان ذخیره ی پول دیجیتال را می دهند یا به عبارت دیگر ، بیشتر آن ها چنین امکانی را فراهم می کنند .

انواع مختلفی از بیت کوین های فیزیکی وجود دارد و مانند هر پولی سکه هایی با ارزش های مختلفی دارند . برای درک و یادگیری بهتر موضوع می توانید بخش بعدی (مجموعه های کاساس کویس بیت کوین فیزیکی) را مطالعه فرمایید .

هر کوین فیزیکی بهای خود را دارد و با آلیاژهای مختلف ساخته می شود . معمول ترین بیت کوین های فیزیکی در قالب نقره عرضه می شوند ، البته سکه های طلایی و برنزی نیز در بازار وجود دارد . تمامی سکه ها به سرمایه ی اندکی نیاز دارند و می توانند همزمان هم به عنوان جزئی از یک مجموعه کلکسیونی در نظر گرفته شوند و هم سپری برای تامین امنیت بیت کوین .

مجموعه کاساس کویس بیت کوین های فیزیکی

بی شک مشهورترین دسته ی بیت کوین های فیزیکی مجموعه ی سری کاساس کویس است که توسط مایک کالدول ساخته شده اند . در طول سال ها نمونه های مختلفی از این کوین ها تولید شده که همگی آن ها توسط خریدارانی که از بیت کوین استفاده می کنند ، تامین مالی می شدند . برای مثال ، سکه ی فیزیکی ۰/۵ بیت کوینی می تواند با ارزش روز ۰/۵ بیت کوین معاوضه گردد .

دلیل اصلی محبوبیت سکه های کاساس کویس محدودیت ضرب آن ها و ساخته شدن آن ها از نقره یا طلاست . همچنین سکه های متعددی دارای خطاهایی بوده اند که باعث شده از نظر مجموعه دار جذاب تر و با ارزش تر شوند . در حال حاضر مایک کالدول ضرب سکه های بیت کوین را متوقف نموده است .

بیشتر بیت کوین های فیزیکی به کاربر امکان ذخیره ی آدرس کیف پول بیت کوین را می دهد و کلید خصوصی آن نیز در پشت کوین ثبت می شود . بدین منظور باید با پرداخت و ارسال مبلغ بیت کوین لازم برای آن آدرس ، سکه را از آن خود کنید . تمامی سکه ها دستورالعمل های پرداخت و خرید دارند و وب سایت های اطلاعات کاملی را در این باره عرضه می دارند . به خاطر داشته باشید که شما مسئول ایجاد این آدرس و کلید خصوصی خود هستید ، بنابراین اطمینان یابید که شما تنها فردی هستید که به این جزئیات دسترسی دارد .

وقتی آدرس کیف پول بیت کوین و کلید خصوصی تان را ایجاد کردید ، رسید کاغذی کوچکی را مبنی بر تایید اقدامتان دریافت خواهید کرد . این سند معمولا با خود کوین ها ارسال می شود و همراه با یک هولوگرام است . این هولوگرام باید در پشت سکه چسبیده شده باشد و این اطمینان را به شما بدهد که اطلاعات کیف پولتان محرمانه است و بازشدن ، مخدوش شدن یا برداشته شدن آن به معنای دستکاری و احتمالا سرقت بیت کوین شماست .