تفاوت آموزش زبان انگلیسی به کودک با بزرگسالان

دانستنیها

تعلیم و تدریس زبان انگلیسی به کودکانی که هنوز مدرسه نرفته‌اند شاید هراس انگیز به نظر بیاید. کودکان در سنین پایین برخوردار از توانایی دقت و تمرکز اندک‌تری در مقایسه با کودکانی که به مدرسه می روند و سن بیشتری دارند هستند و این بچه‌ها پیوسته در وضع فراگیری زبان بومی و نخست خویش می‌باشند.

ولی هنگامی که چندین نکته مهم و عمده را در این زمینه فراگیرید ، تعلیم و تدریس این بچه‌ها قادر است ارزشمند و راحت صورت گیرد.

تعلیم زبان انگلیسی به بچه‌ها همگام با بازی و تاثیر و ارزش فراگیری پویا و کارکردی:

آموزش‌های پویا و کارکردی بدین معنی است که کودکان را به گونه‌ای تمام و کامل مشغول پروسه‌ی فراگیری و آموزش نمایید. به منظور رسیدن و وقوع این امر، بایستی فضا و مکانی را ایجاد نمایید که برای همه‌ی حواس پنج گانه کودکان خوشایند و گیرا و دوست داشتنی باشد.

برنامه و امور آموزشی مطلوب دربرگیرنده‌ی فعالیت‌های همانند خواندن آواز ، موزیک ، ترانه ، حرکات موزون ، مسابقه ، تفریح ، ویدئوهای جذاب و فعالیت‌های تزیینی و ساختنی دستی می‌شوند. فعالیت‌های حرکتی و بازی‌ها یک قسمت فراوان مهم و عمده‌ای از مفهوم زندگی برای بچه‌های خردسال را تشکیل می‌دهد. بدین سبب است که مربیان و یا والدین می‌بایست آموزش و تعلیم را توسط فعالیت‌ها و بازی‌های گوناگون تا آن جایی که مقدور و میسر است رواج داده و ارتقا دهند.

استفاده از کارت‌های رنگی حاوی لغات و اعداد و رنگ‌ها ، سرگرمی‌های متنوع و مسابقات مهیج از شیوه‌های فراگیری زبان انگلیسی برای بچه‌ها می‌باشد. این فعالیت‌ها افزون بر ترغیب به فراگیری پویا و کارکردی ، به پیشرفت‌های فردی و گروهی بچه‌ها هم مدد می‌رساند.

کشف و ابتکار و تصویر سازی قسمت‌هایی از پروسه‌ی آموزش به بچه‌هاست و این قسمت‌ها را می‌بایست والدین و یا مربیان بهبود و ترویج دهد. به طور نمونه ، شما قادرید به همراه بچه‌ها و توسط به کارگیری طرح‌ها و اظهارات آنان ، شعرها و سرودهای تازه‌ای را به وجود آورید. فعالیت‌ها و کارهای دستی هم امکان مطلوبی را در جهت کشف و ابتکار و تصویر گری برای بچه‌ها مهیا می‌سازد. ولی نبایست بر کپی یک طرح دستیکه حاضر نموده‌اید پافشاری و تاکید کنید ، به آنان فرصت دهید تا جلوتر بروند و از خلاقیت و اندیشه‌های خود بهره ببرند.

مهارت سمعی در فراگیری زبان انگلیسی دارای تاثیر فراوانی می‌باشد. زیرا فراگیری زبان انگلیسی غالباً در کودکان خردسال با شنیدن شروع می‌گردد. افزون بر این کودکان خردسال امکان دارد هر چیزی را که می‌شنوند متوجه نشوند و درک نکنند. ادا و بازگویی ، آواها ، عواطف ، واژه‌ها و … هم در این صورت می‌توانند به فراگیری کودکان یاری فراوانی برسانند. همچنین کودکان خردسال امکان دارد مفاهیم را متوجه نشوند ولی قادرید این زبان را با زبان بومی و نخست و قوه‌ی تامل و اندیشه به منظور فهم معنای حقیقی و اصلی تفکیک و تشخیص دهید ، چه افرادی پرسش می‌کنند ، چه افرادی شاد هستند. به علاوه بازگویی و تمرین واژه‌ها همراه با تصاویر به بچه‌ها مدد میرساند تا مفهوم درست واژه‌ها را درک کنند بنابراین تا جایی که قادر هستید همه چیز را برای آنان بازگویی و مرور نمایید تا ذهن کودکان را عادت و فعال نمایید.

استفاده از برنامه‌ها و نرم افزارهای مناسب و معتبر و مخصوص یادگیری زبان انگلیسی برای بچه‌ها می‌تواند کمک کننده باشد. این برنامه‌ها اغلب دربرگیرنده تصاویر متحرک و نقاشی شده زیبا و گیرا برای بچه‌ها می‌باشند که به طور آنی و با هم چشم و گوش بچه‌ها را گرفتار می‌سازد و شتاب فراگیری زبان خارجه را به وسیله‌ی آنان به گونه‌ای حیرت انگیز بالا می‌برد. فقط لازم است در اوقات و مدت مشخصی این انیمیشن‌ها و برنامه‌های آموزشی را برای  تماشای بچه‌ها منتشر و قرار دهید.

از اسباب بازی‌ها و آدمک‌ها و شکلک‌های محبوب بچه‌ها بهره بگیرید. بچه‌ها شیفته اسباب بازی و شکلک‌ها و آدمک‌های ساختگی می‌باشند. شما قادرید با آدمک‌ها و شکلک‌های که به وسیله‌ی دست تکان می‌خورند برای آنان واژه و جملات را بیان و ادا کنید و یا بصورت شعر لغات را برای آنان بخوانید.

محیط آموزش را با صفحات کاغذی رنگی متنوع آموزشی (ارقام ، اسامی ، رنگ‌ها ، غذاها ، حیوانات و…) بیارایید. درباره‌ی تصاویر از آنان پرسش کنید و در نهایت الگو و برنامه‌ای که آنان را راغب و مشتاق می‌سازد را پیگیری نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر جهت آموزش زبان به کودکان به این صفحه مراجعه نمایید.