چگونه کسب و کار کوچک خود را تبدیل به برند کنیم ؟

مقاله برند وبلاگ اخبار و مقاله

هر فردی آرزوی این را دارد که کسب و کار خود را تبدیل به برند کند. بسیاری از افراد نیز رسیدن به چنین هدفی را یک آرزوی محال می دانند. همانطور که برندسازی برای کسب و کارهای بزرگ مهم است ، بلکه برای کسب و کارهای کوچک نیز اهمیت دارد.

شاید بسیاری از این کسب و کارها نه تنها برند شدن را یک آرزوی محال بدانند بلکه در بسیاری از اوقات ممکن است آن را برای کسب و کار کوچک خود چندان ضروری و لازم ندانند. برخی از صاحبان این کسب و کارها نیز از اهمیت برندسازی برای کسب و کارهای کوچک خبر دارند ولی روشهای آن را نمی دانند. اما در این مقاله نکاتی را به شما آموزش می دهیم که به شما کمک می کند تا کسب و کارهای کوچک خود را تبدیل به یک برند کنید. برای اینکه کسب و کار کوچک خود را تبدیل به برند کنید رعایت کردن نکات زیر لازم است.

یک) شناخت همه جانبه از محصول و بازار

سعی کنید اول از همه محصول یا خدماتی که ارائه می دهید را به خوبی بشناسید. علاوه بر اینکه ویژگیهای محصول خود را شناختید باید سعی کنید بازارهای مناسب آن از جمله مشتریان و محلهای جغرافیایی مناسبی که برای آن وجود دارد به خوبی شناسایی کنید. همچنین یک جستجوی کاملاً حرفه ای و اصولی در خصوص اینکه محصول یا خدمات شما با محصولات و خدمات موجود در بازار چه تفاوتی دارد انجام دهید.

دو) شخصیت سازی برای برند

برند ها مانند اشخاصی هستند که با مشخصات و ویژگیهای منحصر به فرد خود شناخته می شوند. سعی کنید یک شخصیت مجزا و متفاوت برای برند خود بسازید. برند شما مانند افرادی هستند که از طریق شخصیت خود با دیگران ارتباط برقرار می کنند. سعی کنید علاوه بر تصویر ظاهری برند به مفهوم و شخصیت آن نیز در برندسازی توجه داشته باشید.

سه) داشتن برنامه

کسب و کار شما باید یک برنامه مشخص داشته باشد. به این معنی که شما اگر امروز شروع به راه اندازی کسب و کار خود می کنید باید دقیقاً بدانید که در ۵ سال آینده در چه نقطه ای ایستاده اید. این برنامه ریزی مانند یک نقشه راه است که به شما نشان می دهد که از کدام مسیرها و با کدام روشها باید بروید یا در میان راه به شما نشان می دهد که مسیر را به درستی می روید یا دچار اشتباه شده اید.

چهار) ارتباط دائم با مشتریان

باید از روشهای مختلف برای برقراری ارتباط دائمی با مشتریان استفاده کنید. اگر شما نتوانید با مشتریانتان ارتباط دائمی برقرار کنید ، برندسازی فقط در حد یک حرف باقی خواهد ماند. عنصر اصلی در برندسازی ، مشتریان شما هستند. بلکه هر چه ارتباط بیشتر و عمیق تری با مشتریان خود داشته باشید روند برندسازی شما سریع تر خواهد بود.

پنج) همیشه با یک پیام وارد بازار نشوید

بهتر است پیامهای مختلفی برای مشتریان خود داشته باشید. اگر مدام سعی کنید از پیام یکسانی در بازار استفاده کنید به زودی موقعیت خود را از دست خواهید داد. چرا که مشتریان منتظر شنیدن یک پیام جدید از شما هستند و زمانی که با پیامهای تکراری مواجه می شوند ممکن است برای همیشه قید شما را بزنند.

شش) از خلاقیت نترسید

یکی از موانع بزرگ پیش روی کسب و کارهای کوچک در برندسازی ، خود این کسب و کارها هستند. زیرا در بسیاری از مواقع از اینکه یک حرکت یا اقدام خلاقانه داشته باشند یا با یک شعار یا محصول خلاقانه وارد بازار شوند می ترسند. آنها از این ترس دارند که اول از همه نتوانند چنین کاری را انجام دهند و در ثانی در صورتی که انجام دادند ، دیگران آنها را به رسمیت نشاسند یا مورد قضاوت قرار بگیرند. در حالی که پایه ریزی هر برندی با خلاقیت شروع می شود. اگر شما نتوانید یک شعار ، محصول یا اقدام خلاقانه ای داشته باشید پس با دیگر برندهای موجود در بازار هیچ تفاوتی نخواهید داشت و به زودی از چرخه رقابت خارج خواهید شد.

هفت) نظم داشته باشید

یک برند باید نظم و انسجام داشته باشد. شما علاوه بر اقدامات خود که باید با نظم انجام دهید بلکه داشتن یکپارچگی در ظاهر کار شما نیز از جمله اقدامات خلاقانه برای برندسازی است. به عنوان مثال شما لباسهایی که برای کادر خود طراحی می کنید یکسان باشد و لوگوی تجاری شما روی لباس آنها درج شده باشد علاوه بر زیبایی و نظم ظاهری ، کار شما را صاحب اعتبار کافی نشان می دهد.

رعایت کردن ۷ نکته بالا به عنوان یک کسب و کار کوچک می تواند شما را در مسیر برندسازی یاری کند.

نظر شما