نخ لاغری

دانستنیها

امبدینگ یا کاشت نخ لاغری کت گوت Catgut یکی از متدهای درمانی نسبتاً تازه در طب سوزنی می باشد که برای کاهش سایز موضعی و کنترل وزن مورد استفاده قرار می گیرد. در این تکنیک متخصص طب سوزنی با یه کارگیری نخ لاغری جذبی در جاهای مخصوص طب سوزنی در بدن درمان را انجام می دهد.

فروش نخ لاغری در نمایندگی نخ لاغری امبدینگ و کت گوت توسط مشاور و کارشناس فروش نخ لاغری می باشد. خرید نخ لاغری توسط پزشکان بوده و امکان فروش نخ لاغری به غیر پزشکان امکان پذیر نمی باشد.

در این تکنیک با بالا رفتن میزان سوخت و ساز بدن ، کالری و چربی های مازاد با سرعت بیشتری سوزانده و تجزیه می شوند و در نهایت سبب کاهش لاغری موضعی و رسیدن بیمار به وزن ایده آل خود می شود.

یکی از برجسته ترین مزایا و فواید نخ لاغری امبدینگ این است که ولو هنگامی که بدن فرد در حالت استراحت می باشد هم مفید و سودمند می باشد. در حقیقت کاشت نخ های لاغری کت گوت در نواحی و نقطه های خاص طب سوزنی موجب تقویت جریان خون شده و این امر سبب سوزاندن و تجزیه چربی های اضافی در زمانی که شخص در حال فعالیت نمی باشد نمی شود. علاوه بر این ، با توجه به این که از سوزن های طب سوزنی به طور موقتی استفاده می شود این تکنیک با اثربخشی زیاد و مدت ماندگاری بیشتر قادر شده این کمی و کاستی سوزن های طبی را جبران نماید.

فرایند درمان با لاغری امبدینگ یا نخ لاغری کت گوت

جهت انجام این روش پزشک در وضعیت و محیطی ضدعفونی شده و بهداشتی با استفاده از سوزن و یا دستگاه مخصوص نخ های لاغری کت گوت را جایگزین سوزن های طبی نموده و در محل قرارگیری طب سوزنی جای می دهد. میزان نفوذ این نخ ها حدود یک سانتی متر می باشد و نحوه اجرای آن مشابه هنگامی است که متخصص از سوزن های طب سوزنی جهت درمان بهره می گیرد. با توجه به این که این نخ ها به جای سوزن استفاده می شوند قادرند برای مدت بیشتری تقریباً ۲۰ روز در بدن ماندگاری و دوام داشته باشند تا به تدریج جذب شوند.

در واقع محل های طب سوزنی با تحرکات روزمره بیمار که نخ های لاغری در آن جا کاشته شده ، به طور مداوم تحریک می شود. سپس فرد طبق نظر متخصص پس از ۱۵ الی ۲۰ روز با جذب شدن نخ های کت گوت به طور طبیعی در بدن جهت تکرار و نوسازی مجدد کاشت نخ ها باید به متخصص معالج خود رجوع نماید و بدین سان روند درمانی خود را تکمیل می کند.

موارد استفاده از درمان با نخ لاغری امبدینگ

ـ لاغری موضعی شکم و پهلو

ـ تصحیح وضعیت ستون فقرات

ـ کاهش دردهای ریشه دار و قدیمی نظیر دردهای سر و گردن و شانه

ـ فتق دیسک مهره های گردنی و کمری

ـ کجی و خمیدگی ستون مهره ها

نواحی مورد درمان با امبدینگ

روش کاشت نخ های کت گوت معمولاً بر روی ناحیه شکم و پهلوها و جهت کاهش و درمان عارضه ها و مشکلات گوارشی پیشنهاد می شود و فقط در حالاتی استثنائی با توجه به صلاح دید پزشک از این روش در قسمت های بازو و ران که عضله و چربی دارد به کار گرفته می شود. شایان ذکر است که نخ های کت گوت می بایست در بافت ماهیچه ای و چربی قرار داده شوند و در صورتی که این نخ ها روی بافت استخوان یا نزدیک استخوان کاشته شوند امکان ایجاد عفونت در بدن بیمار را به میزان زیادی افزایش می دهند.

عوارض جانبی امبدینگ

این روش درمانی هیچ نوع عارضه ی جانبی به همراه ندارد. با توجه به این که انجام این تکنیک اصول و روش مخصوص به خود را دارد ، اگر بهداشت و توصیه های متخصص رعایت شود بیماران با عارضه های جانبی خاصی رو به رو نخواهند شد.

درد و سوزش جزئی یکی از موارد عارضه های جانبی موقتی است که پس از چند ساعت برطرف می شود. امکان ایجاد حساسیت و عفونت بسیار کم بوده و در صورتی که این تکنیک به وسیله متخصص اجرا شود به راحتی قابل مهار است.

موارد ممنوعیت استفاده از نخ لاغری امبدینگ

  • افراد مبتلا به ضعف سیستم ایمنی
  • افراد مبتلا به بیماری های عفونی
  • افراد مبتلا به بیماری های تب زا
  • افراد مبتلا به دیابت
  • زنان باردار
  • درمان چین و چروک و زیبایی

نخ لاغری - کت گوت - امبدینگ