موفقیت یا احساس موفقیت + استعدادیابی

مقاله آموزشی

چرا بیشتر مردم فکر می کنند فقط موفقیت باعث تشویق ولی شکست باعث نا امیدی باید باشد؟

این سوال هم می تواند درست باشد هم غلط، زیرا یستگی به روحیه و طرز نگرششان دارد. عده ای از افراد هستند که کلا مثبت اندیش هستند و در هر لحظه و اتفاق و کاری، مثبت ترین نقطه آن را می بینند و همیشه با خود می گوید ( من می توانم این کار را انجام دهم ).

این در حالیست که عده ای دیگر با اولین حس شکست نا امید می شوند و خود را کنار می کشند انگار آخر دنیا است و صفر تا صد خود را تسلیم، اولین شکست می کنند، حتی ممکن است بعضی از این شکست ها واقعی نباشد فقط حسی درونی باشد که با بیش از اندازه فکر کردن به آن بزرگش می کنند.

به نظر شما چرا این دو دسته از آدم ها اینقدر با هم متفاوت هستند؟

فکر نمی کنید این شرایط ممکن است از عدم اعتماد به نفس یا عزت نفس ریشه گرفته باشه؟

فردی که از سن کم در برابر هر اشتباهی به جای تنبیه شدن به جای سرزنش شدن مورد همایت قرار گرفته باشد، مثلا والدین هنگامی که فرزندشان کاری انجام میدهند حال به هر دلیلی شکست می خورد یا خرابکاری به بار می آید شما در جایگاه مادر و پدر وظیفه دارید در ابتدا آرامش خود را حفظ کنید و سپس فرزند را در آغوش بگیرید و نسبت به کاری که انجام داده او را راهنمایی کنید و نسبت به اتفاق هایی که ممکن بود پیش بیاید او را آگاه کنید.

این کار باعث می شود در آینده اشتباهات قبل را تکرار نکند و همینطور اعتماد به نفسش نسبت به خودش و کاری که می خواهد انجام دهد بالاتر می رود چون همیشه حرف شما به عنوان یک حامی در ذهنش ماندگار است.

تست هوش کودک            |              استعدادیابی کودکان  

می داند با رعایت کردن اصول اصلی می توان شکست را به موفقیت تبدیل کرد و از همه مهمتر این است که یاد می گیرد حتی در شکست هم نکات مثبت را پیدا کند و پله ای کند برای موفقیت بعدی اش.

ولی برعکس آن فردی که در تمام مراحل زندگی به جای تشویق همیشه مورد تمسخر قرار گرفته یا موج منفی دریافت کرده است و شما خواسته یا ناخواسته حس سرخوردگی را به او انتقال داده اید و باعث شدید حتی اگر در یک قدمی موفقیت هم باشد به علت نبود اعتماد به نفس نا امیدانه خود را عقب بکشد زیرا ترس درونی دارد.

شما والدین عزیز می دانید اگر اعتماد به نفس و عزت نفس فرزندتان را طبق هوش و استعداد او تقویت کنید میزان ضعیف بودن آن در بزرگسالی بسیار پایین می آید.

زیرا شما یاد می گیرید فرزندتان را چگونه طبق هوش و استعداد ذاتی دارد تقویت و تشویق کنید و انجام تست هوش و استعدادیابی کودک و نوجوان همچنین به غیر از اینکه به نفع آینده کودک باهوش تان است، برای حال روحی و روانی شما والدین عزیز هم بسیار مفید واقع خواهد شد.

وقتی شما بدانید فرزندتان را در چه مسیری قرار دهید یا یاد بگیرید چگونه با او رفتار کنید و چه شرایطی برایش فراهم کنید میزان اختلاف بین پدر و مادرها با فرزند بسیار پایین می آید. به مرور زمان نوعی رابطه صمیمی و سازگاری بین اعضای خانواده ایجاد می شود.

وقتی کودک باهوش شما حس کند و ببیند که پدر و مادر او را در زمینه هایی که دوست دارد تشویق می کند و شرایطی فراهم می کنند که حس خوبی به آن می دهد نا خودآگاه ارتباط صمیمیتی ایجاد می شود و آن هم تلاش می کند که با توجه به علاق مادر پدرش بیش برود و همان میزان که پدر و مادر به او توجه می کند کودک هم میزان توجهش را به سمت والدین خود هدایت می کند و از میزان نا بسمانی ها کم می کند.

دی انجام تست هوش و استعدادیابی فقط کودک مورد سنجش قرار نمیگیرید، پدر مادرها هم در بخش مشاوره والدین مورد بررسی و سوال و جواب قرار می گیرند و در مرحله اول سعی در این است که آن ها یعنی مادر و پدر با یک دیگر رابطه خوبی داشته باشند و بعد از ایجاد تعادل در رابطه این دو سراغ کودک می رویم.

این را فراموش نکنید که اولین الگوهای و قهرمانان زنگی هر کودک پدر و مادر است. و این شما هستید که با رفتار و اخلاق و طرز فکرتان آینده کودک باهوش خودتان را رقم می زنید.

اگر فکر می کنید تا الآن مسیر زندگی خود و فرزندتان را اشتباه رفته اید اصلا نگران نباشید (ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازست)

موسسه هوش نیک می تواند شرایط پیدا کردن مسیر درست را برای شما مشخص کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

۰۲۱۷۷۸۹۱۵۸۷

The post موفقیت یا احساس موفقیت + استعدادیابی appeared first on استعدادیابی | تست هوش کودک.