نکات ضروری در طراحی لوگوی انجمن ها

دانستنی لوگو و آرم

امروزه انجمن های بسیاری در حوزه های مختلف در حال فعالیت هستند.

از انجمن های علمی تا انجمن های تجاری و صنعتی می توان نام برد. از آنجایی که وجود انجمن ها هویت یک کسب و کار یا زمینه های فعالیت آنها را نشان می دهد ، به همین دلیل بسیار مهم است که انجمن ها لوگوی ویژه خود را داشته باشند. به همین دلیل انجمن ها به محض اینکه شروع به فعالیت می کنند ، لوگویی را برای معرفی خود طراحی می کنند و بر روی سایت ، مجلات ، بروشورها و پوستر… محل های مختلف آن را درج می کنند.

 در این مقاله به نکات ضروری در طراحی لوگو های انجمن ها اشاره می کنیم.

یک) استفاده از المان های مناسب

یکی  از اولین طرح هایی که لازم است انتخاب شود المان های متناسب با موضوع است. به موضوع یا زمینه فعالیت خود توجه کنید و نمادهایی که مربوط به آن است را به عنوان نمادها و المانهای اصلی خود استفاده کنید. برخی از افراد هنگامی که قصد طراحی یک لوگو را دارند در یافتن المانهای مرتبط دچار مشکل هستند.

گاهی برخی از آنها سوال اصلیشان این است که المانها را چگونه باید انتخاب کنند. پیشنهاد ما به این افراد این است که مهمترین نماد بصری در زمینه فعالیت آنها به عنوان مناسب ترین المان می تواند باشد. به عنوان مثال اگر شما در یک صنعت خودروسازی مشغول فعالیت هستید قطعاً تصاویری که یک خودرو را برای مخاطبان تداعی کند از المانهای اصلی زمینه فعالیت شماست.

همچنین در بسیاری از رشته ها ، به عنوان مثال انجمن علمی شیمی ، قطعاً یکی از نشانه های اصلی که می توان برای آن استفاده کرد ، المانهای مرتبط با ابزارهای آزمایشگاهی است ؛ یا تصور کنید افرادی که قصد دارند برای انجمن اصناف مرتبط با نانوایی ها یک لوگو طراحی کنند. قطعاً مرتبط ترین تصویر استفاده از تصویر خوشه گندم ، کیسه های آرد ، تصویر مزاع و غیره است. بنابراین با کمی دقت و یافتن تصاویر مرتب می توانیم بهترین لوگوها را طراحی کنیم.

دو) استفاده از قدرت خلاقیت

هر چند همیشه تأکید می شود از نمادها و المانهای مرتبط با کسب و کار و زمینه فعالیت خود استفاده کنید ؛ ولی این واقعیت بر کسی پوشیده نیست که همواره باید از قدرت خلاقیت و ایده های تازه نیز بهره ببرید ؛ زیرا تمامی رقیبان شما نیز از این المانها در لوگوی خود استفاده می کنند بنابراین اگر تمامی لوگوها شبیه به یکدیگر باشند پس جنبه خلاقیت آن کجاست ؟ یا اصلاً طراحی لوگو به چه دردی می خورد ؟ بنابراین به شما توصیه می کنیم از افرادی که خلاقیت در طراحی لوگو دارند یا در این زمینه در حال فعالیت هستند استفاده کنید.

سه) رنگهای مرتبط

هر فعالیتی که شما انجام می دهید با یکی از رنگها می تواند ارتباط نزدیکتری داشته باشد. به عنوان مثال ، برخی از رشته ها یا فعالیتها مانند رشته شیمی با رنگ قرمز بیشتر تداعی می شود. رشته هایی مانند رشته های نفت و فرآوردهای نفتی با رنگ سیاه بیشتر تداعی می شوند.

مشاغلی مانند مشاغل مرتبط با بافت و تولید و فروش فرشها با رنگهای مختلف تداعی می شود. شما هر شغل یا فعالیتی که داشته باشید قطعاً یک یا دو رنگ مرتبط با آن را می توانید بیابید. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم در طراحی لوگوی انجمن خودتان از رنگهایی که بیشترین ارتباط را با کسب و کار و زمینه فعالیت شما  دارند استفاده کنید.

به عنوان مثال  ، همانطور که در بالا گفته شد ، انجمن  اصناف مرتبط با نانوایی ها اگر از رنگهایی مانند زرد استفاده کنند بیشتر با زمینه فعالیت آنها مرتبط است زیرا رنگ زرد نشان دهنده مزرعه یا خوشه های گندم است.

نوشته نکات ضروری در طراحی لوگوی انجمن ها اولین بار در طراحی لوگو آنلاین پدیدار شد.