عکاسی زیر آب Underwater photography

دانستنیها

عکاسی زیر آب Underwater photography ، حوزه و ژانری متفاوت از عکاسی می باشد که از زیست کنندگان و مدل ها و جذابیت های درون آب عکاسی به عمل می آید.

همه چیز در درون و زیر آب متمایز و گوناگون خواهد بود. به طور نمونه ، طریقه ی نورپردازی از قواعد و مدل های متمایزی تبعیت می کند ، انعکاس نور در زیر آب می بایست نزدیک به ۶ برابر بیشتر از سطح زمین باشد و با وجود نشانک های رادیویی که قادر است در زیر و درون آب مسئله ساز باشد ، نور شما می بایست نور و پرتوی فضا ، نور ثابت و یا فلاش هایی که به طور مستقیم به دوربین شما وصل شده اند باشد.

در شاخه عکاسی زیر آب ، عکاس و مدل ها می بایست خودشان را برای عکاسی در فضا و مکانی با جذابیت تقریبی صفر سازگار و هماهنگ سازند. از این رو ذهن بازی داشته باشید و خود را جهت فهم و استنباط شرایط و قضایا به روشی تازه آماده نمایید.

راهنمایی های پایه جهت عکاسی زیر آب

  • به مدل و یا هدف مورد عکاسی نزدیک شوید زیرا آب قادر است میزان روشنی ، شفافیت و شدت رنگ محیط را تغییر دهد.
  • مطمئن شوید که فلاش دوربین شما آماده و روشن است.
  • جهت خلق عالی ترین عکس ها می بایست دقت کنید که فضای پیرامون قاب و چارچوب تصویر شما با سوژه های جالبی پر شده باشد.
  • مهارت های شناوری در زیر آب را پیش از عکاسی زیر آب افزایش دهید.
  • برای عکاسی زیر آب ، دوربین خود را در بیشترین درجه رزولوشن و پایین ترین ایزو تنظیم نمایید.
  • در میان نور مصنوعی و نور طبیعی محیط و فلاش دوربین یک توازن و هماهنگی یکسان به وجود آورید.
  • جهت فوکوس سریع از ویژگی و حالت spot focus mode بهره بگیرید که فقط با زدن یک کلید سریعاً بر روی هدف مورد عکاسی خود قرار خواهد گرفت.
  • در صورتی که تصاویر شما از کیفیت مطلوبی برخوردار نمی باشند ، سرعت شاتر دوربین را بازبینی نمایید. عموماً سرعت شاتر برای سوژه های با سرعت زیاد ۱/۲۵ و برای سوژه های ثابت ۱/۳۰ و برای سوژه های با سرعت کم ۱/۶۰ خواهد بود.

نکات عکاسی زیر آب برای افرادی که از دوربین های کامپکت در زیر آب استفاده می کنند:

  • نحوه ی به کارگیری اولیه دوربین در عکاسی زیر آب را به طور کامل یاد بگیرید.
  • در زمان تکان و حرکت فراوان در فضا و مکانی که قصد عکاسی دارید ، قادرید از حالت و ویژگی اپتیکال بهره بگیرید.
  • مطمئن شوید که فاصله فوکوس دوربین شما برای عکاسی زیر آب در حالت ماکرو قرار دارد. فوکوس ماکرو را هنگامی به کار بگیرید که از هدف مورد عکاسی حداکثر فاصله را دارید.
  • در صورتی که از یک فلاش بیرونی استفاده می کنید ، اطمینان حاصل کنید که در مسافت مطلوب و خوبی از سوژه و دوربین قرار گیرد زیرا قادر است در روشنی و شفافیت تصاویر اثرگذار باشد.
  • در زمان عکاسی در عمق ۵ تا ۱۰ فوت تلاش نمایید که از حالت وایت بالانس بهره ببرید. حالت newbies بیشتر مربوط به تصاویری با رنگ آبی می شود.
  • دقت نمایید که عکاسی زیر آب می بایست در زیر آب های تمیز و شفاف صورت پذیرد. بدین منظور جهت بالا بردن روشنی و شفافیت عکس ها قادرید از برنامه هایی نظیر فتوشاپ بهره بگیرید.

اهمیت عکاسی سریع در زیر آب

در صورتی که حتی دما و شرایط در زیر آب مساعد باشد ولی ماندن در زیر آب به صورت طولانی می تواند چالش برانگیز باشد و همه را آشفته و عصبی خواهد کرد. از عکاسی زیر آب ، عکاسی سریع از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، چرا که تمام چیزها در درون آب دچار تحول و دگرگونی می شوند نظیر بافت و آرایش پوست. از این رو اینجاست که یک نقشه و طرح ریزی عالی ارزش و اهمیت زیادی خواهد یافت. در صورتی که همه از جمله دستیاران و مدل های شما مطلع باشند که شما پیش از اینکه به زیر آب بروید به طور دقیق به دنبال چه چیزی هستید روند عکاسی سریع تر و بهتر انجام می گیرد.

ویرایش عکاسی زیر آب

آب یک رابط و میانجی است و هر وقت که شما بین یک رابط و میانجی عکاسی را انجام می دهید قطعاً با مشکلات و موارد زیادی روبرو خواهید بود. همه ی آن تصاویر واضح و شفافی که در عکاسی زیر آب شده ، به طور مستقیم از دوربین خارج نگشته است.

عکاسی زیر آب روشنی ، شفافیت و رنگ عکس ها را دچار تغییر می سازد و چیزهای فراوانی را به بک گراند عکس ها می افزاید که می بایست ادیت شوند نظیر حباب ها ، انعکاس نور و … . در صورتی که تصاویر شما که به طور مستقیم از دوربین خارج می شوند خوب و زیبا و مناسب به چشم نمی آیند مایوس و دلزده نشوید ، احتمالاً شما هنوز فنون و روش های پیش پردازی مطلوب را بر روی تصویرتان انجام و اجرا نکرده اید.


موضوع مفید:

تاثیر لنز در عکاسی صنعتی

عکاسی پرتره

عکاسی پوشاک

عکاسی مدلینگ 

سفارش عکاسی صنعتی

عکاسی پانوراما

تهیه فیلم صنعتی