![](https://cdn.donya-e-eqtesad.com/thumbnail/TQ45Tb4xqtfW/CjRxp5qG1cmEWIlhaH818SDXWP2hNFnwfxyAiaICmUsGadYJ8OFNnlSj37wf3nzT_KglO0XoLDej22-b--HhLWynkjodOUWmUXTDMat5u6dLe02csxIZ5g,,/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88+copy.jpg)
تب ماجرای دپوی عمدی خودرو در حالی این روزها بار دیگر داغ شده که به نظر میرسد خودروسازان این حربه را در واکنش به سیاستهای دستوری، بهخصوص در حوزه قیمت، به کار میبرند. طی یکی دو هفته گذشته و برای چندمین بار طی این سالها، پارکینگهای مملو از محصول خودروسازان بزرگ کشور، حواشی زیادی را ایجاد کرده و باز هم مساله دپوی عمدی یا همان احتکار، بر سر زبانها افتاده است. هرچند وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان میگویند خودروها «دپو» شدهاند نه «احتکار»، بااینحال با توجه به ابهامات جدی در این ماجرا و همچنین تکاپوی نهادهای نظارتی و واکنشهای آنها به «انبارهای پر از خودرو»، به نظر میرسد خودروسازان برای چندمین بار و به دو دلیل عمده، محصولات خود یا حداقل بخشی از آنها را عمدا دپو کردهاند.