با افزایش قدرت مصرف کنندگان، سریع تر به اهداف بازاریابی برسید

بازاریابی برند و برند سازی تبلیغات و بازاریابی وبلاگ

در این مقاله سعی داریم تا شما را با افزایش قدرت مصرف کنندگان آشنا نماییم تا سریع تر به اهداف بازاریابی برسید.

اهداف بازاریابی برای افزایش قدرت مصرف کننده

روزانه تبلیغات و پیامهای بازرگانی متفاوت و متنوعی را از کانالهای مختلف دریافت می کنیم. در اینکه با چه نوع از بازاریابی و پیامهای تبلیغاتی مواجه شویم هیچ نقشی نداریم و فقط به صورت یکطرفه مخاطبان این نوع از بازاریابی ها هستیم.

هر چقدر زمان می گذرد به اهمیت رضایت مشتریان برای دریافت پیامهای بازاریابی بیشتر پی می برند. بازاریابان به این نتیجه رسیده اند که در صورتی که مشتریان تمایل به دریافت پیامهای بازاریابی شما داشته باشند یعنی به برند شما علاقه مند هستند و این روشی است که می تواند اثر بازاریابی شما را افزایش دهد.

در شرایطی که محدودیت بودجه یا مشکلات دیگری پیش پای شماست ، یا قصد دارید اثر بازاریابی خود را در بیشترین و بالاترین میزان ببینید باید سعی کنید قبل از اینکه به ارائه پیامهای بازرگانی خود به مشتریان بپردازید حتماً از رضایت و تمایل آنها برای دریافت این پیامها با خبر شوید.

از نظر مشاور بازاریابی در صورتی که مشتریان از برند شما اطلاعاتی ندارند بهتر است ابتدا ، اطلاعات مهم و اصلی که مورد نیاز آنهاست را در اختیارشان قرار دهید و سپس در صورتی که رضایت آنها جلب شد یا احساس کردند به این پیامها نیاز دارند یا برند شما می تواند مشکلات و نیازهای آنها را بر طرف کند می توانید پیامهای بازاریابی خود را برای آنها ارسال کنید.

بازاریابی چه مزیتی دارد؟

این نوع بازاریابی از آنجایی که موجب صرفه جویی در هزینه ها می شود و می تواند ارتباط شما با مخاطبانتان را نزدیکتر و بهتر سازد می تواند یکی از روشهای خارق العاده مفید برای شما باشد. همچنین در این نوع از بازاریابی ، مشتریان و مصرف کنندگان شما احساس قدرت می کنند و این احساس مثبت می تواند تمایل آنها را نسبت به برند شما بیشتر کند.

این روش بازاریابی دقیقاً با روشهای سنتی که در بازاریابی استفاده می شد مغایرت دارد و همه چیز به تصمیم مصرف کننده ها و مشتریان شما بستگی دارد.

شاید برای بسیاری از شما سوال باشد که با وجود مخاطبان متعدد و مختلف و افراد زیادی که می توانند مشتریان بالقوه محصولات شما باشند چگونه می توانید افرادی را که به برند شما علاقه مند هستند و به شما اجازه می دهند که پیامهای تبلیغاتی و بازاریابی خود را برای آنها بفرستید دسترسی پیدا کرده و شناسایی کنید ؟ پاسخ این سوال شما در شبکه های اجتماعی نهفته است.

از هر کدام از شبکه های اجتماعی (اینستاگرام ، فیس بوک ، لینکدین و….) که استفاده کنید این امکان فراهم است که مخاطبان شما نظرشان را درباره پست شما به صورت لایک ، پیامها و اشتراک گذاری پستتان می توانند به نسبت به پست شما واکنش نشان دهند. بنابراین ، زمانی که شما پستهای تبلیغاتی و پیامهای بازاریابی خود را در این شبکه ها منتشر می کنید و مخاطبانی را مشاهده می کنید که این پست را پسندیده اند یا پیامی برای آنها گذاشته یا با دیگران به اشتراک گذاشته اند می توانید به این موضوع پی ببرید که این افراد احتمالاً علاقه مند به محصول و برند شما هستند.

نحوه بازایابی برای رسیدن به قدرت مصرف کنندگان  

پس با شناسایی و پیگیری این دسته از مخاطبان خود می توانید ارتباط بیشتری با آنها برقرار کنید. می توانید این افراد را به عنوان مخاطبان اصلی خود انتخاب کرده و پیامهای خود را برای آنها بفرستید یا از آنها دعوت کنید تا در شبکه های دیگر نیز شما را دنبال کنند و با  دریافت اطلاعات تماس آنها و درج کردن اطلاعات تماس خودتان در صفحه تان می توانید برای ارتباط بیشتر با این افراد ، برنامه ریزی بیشتری داشته باشید.

این را در نظر داشته باشید که دانستن در خصوص مشغله ذهن مصرف کننده می تواند شما را در این خصوص راهنمایی کند.

برای اینکه بتوانید توجه این دسته از مخاطبانتان را به خود جلب کنید باید بتوانید ارزش محصول یا برندتان را به آنها نشان دهید. پشنهادهای فروش منحصر به فرد و نیازهایی که محصولات شما می تواند برای این مشتریان برآورده کند از جمله مواردی هستند که می توانند انگیزه و علاقه مخاطبان شما را افزایش دهند.

نظر شما

The post با افزایش قدرت مصرف کنندگان، سریع تر به اهداف بازاریابی برسید appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.