تکنیکهای تولید محتوای بدون تاریخ انقضاء

بازاریابی برند و برند سازی فروش و بازاریابی وبلاگ

در این مقاله می خواهیم در خصوص تکنیکهای تولید محتوا بدون تاریخ انقضا صحبت نماییم.

تکنیک های تولید محتوا 

در اغلب مواردی که مطالب منتشر شده در اینترنت را مورد توجه قرار می دهیم ، متوجه می شویم مطالب آنها خیلی زود بازدیدکنندگان خود را از دست می دهند و به نوعی می توان گفت تاریخ انقضاء آنها به سر می آید. خبرهای مربوط به سیاست ، اقتصاد ، شرایط اجتماعی و غیره نیز از این دست مطالب هستند.

در روزی که منتشر می شوند تعداد بازدیدکنندگان آنها افزایش می یابد ولی بلافاصله پس از چند ساعت یا حداکثر دو سه روز به شدت از میزان بازدید کنندگان آن کم می شود. اما در مقابل ، محتواهایی وجود دارد که همیشه می توان از آنها استفاده کرد و منحصر به یک دوره خاصی نمی باشد.

از نظر مشاور بازاریابی اگر شما بتوانید محتوایی را تولید کنید که مطالب آن همیشه برای مخاطبان مفید باشد و فقط مربوط به یک دوره خاصی نباشد می توانید مخاطبان بیشتری را جذب مطالب خود کنید. می توان گفت ، میزان ارزش این محتوا برای مخاطبان شما بسیار بالاست و شامل مطالبی است که به آن احتیاج دارند.

برای بسیاری از افراد مهم است که بدانند چه محتوایی را می توانند تولید کنند که مربوط به یک مقطع خاصی نباشد و بتواند همیشه مخاطبان را جذب کند. بهتر است برای پاسخگویی به این سوال به این بپردازیم که چه مطالبی ، شامل محتوای بدون تاریخ انقضاء نمی باشد. همانطور که در بالا نیز گفته شد ، یکی از این محتواها مربوط به اخبار است.

باید بدانید که خبرها شامل این دسته از محتواها نمی شوند. اگر وب سایت شما مدام در حال انتشار اخبار باشد باید بدانید که خبرها ، نمی توانند برای همیشه مخاطب داشته باشند چرا که این اخبار مربوط به یک دوره زمانی خاصی هستند و به سرعت تازگی خود را از دست می دهند. در درجه بعدی ، محتوا و مطالبی که مربوط به محدوده زمانی خاصی باشند نمی توانند مخاطبان دائمی داشته باشند.

ادامه مطالب تکنیکهای تولید محتوای بدون تاریخ انقضاء

علاوه بر اینها ، اگر محتوایی را تولید می کنید که شامل عدد و رقم است باید بگوییم که این عددها و رقم ها مدام در حال تغییر هستند و این دسته از مطالب نیز نمی توانند محتواهایی باشند که برای مدت طولانی ، مخاطب را به خود جذب کنند. همچنین ، محتواهایی که مربوط به یک حادثه خاص است نیز فقط تا مدتی مخاطب دارد و بعد از آن از تعداد مخاطبان و افرادی که این مطلب را جستجو می کنند کم می شود.

دسته دیگر از محتواهایی که تاریخ انقضاء دارند مطالبی هستند که مربوط به زمان گذشته می باشند. مطالب و محتواهای مربوط به گذشته ، مخاطبان زیادی نخواهند داشت ، چرا که این مطالب ، تازگی خود را از دست داده اند. از همه مهمتر اینکه ، پست ها و مطالب شما باید طی یک مدت زمان چند روزه ، آپدیت شود. تکنیک های تولید محتوا می تواند به شما کمک نماید.

اگر از آن دسته از افرادی هستید که یک مطالب را در وب سایت یا شبکه اجتماعی خود منتشر کرده اید و پس از آن به صفحه خود سر نزده اید یا مطالب را به روز رسانی نکرده اید باید بگوییم که تاریخ انقضاء سایت و شبکه اجتماعی شما سر آمده و نمی تواند مخاطب جذب کند. در ادامه به ویژگی های محتواهایی که تاریخ انقضاء ندارند و همیشه می توانند مخاطبان را جذب کنند می پردازیم.

انتشار مطالب کاربردی

بهتر است در هر زمینه ای که فعالیت می کنید به تولید محتوایی که برای مخاطبان شما کاربردی است بپردازید. مطالب کاربردی جزء مطالبی هستند که تاریخ انقضاء ندارند و همیشه برای مخاطبان جذاب هستند و تغییر چندانی نمی کنند. همینطور توجه داشته باشید که مداومت در تولید محتوا می تواند به شما در این مسیر کمک نماید.

پاسخگویی به نیازها و سوالات آنها

حتماً در بسیاری از سایتها ، بخشی را که در آن سوالات متداول به همراه پاسخ آنها را منتشر کرده اند دیده اید. این بخش از سایت شما می تواند تا مدتهای زیادی مخاطبان بالایی را جذب کند. زیرا مخاطبان شما به دنبال این هستند که سوالات آنها پاسخ داده شود و در صورتی که شما بخشی را با این عنوان طراحی کرده باشید آنها تا مدتهای زیادی به سایت شما سر می زنند و به دنبال پاسخ سوالات خود هستند.

پرسیدن سوال

کمی به نحوه سرچ کردن خودتان در گوگل فکر کنید. معمولاً برای یافتن سوالات خود در گوگل از چه عنوانهایی برای سرچ کردن استفاده می کنید ؟ آیا جز این است که شما از واژه های چطور ؟ چگونه ؟ روش ؟ تکنیک و اصطلاحاتی از این دست استفاده می کنید ؟ پس بهتر است خودتان را جای مخاطبان خود قرار دهید و سعی کنید تیتر محتوای خود را با این اصطلاحات شروع کنید تا میزان سرچ آن بالا رود .

استفاده از کلمات کلیدی

سعی کنید از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید تا زمانی که کاربرها موضوعات مربوط به این کلمات را سرچ می کنند ، مطلب شما نیز در نتیجه جستجوها یافته شود. این مسئله بسیار مهم است که بتوانید از کلماتی استفاده کنید که هر زمان کاربری در جستجوی مطلب مورد نیاز در این زمینه بود بتواند مطالب شما را بیابد.

ساده بنویسید

به این مسئله دقت کنید که همه افرادی که به عنوان مخاطبان شما هستند و محتوای شما را مطالعه می کنند ، افراد متخصص در زمینه فعالیت شما نیستند. بلکه بخشی از آنها افراد عادی یا افرادی هستند که ممکن است تخصص چندانی در این زمینه نداشته باشند و به صورت موقتی یا اتفاقی به مطالب شما نیاز دارند. پس بهتر است محتوای خود را به صورت ساده بنویسید که همه مخاطبان شما بتوانند از آن استفاده کنند.

نظر شما

The post تکنیکهای تولید محتوای بدون تاریخ انقضاء appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.