شجاعت لازم برای شروع یک کسب و کار جدید را چگونه کسب کنیم ؟

بازاریابی برند و برند سازی فروش و بازاریابی وبلاگ

در این مقاله سعی داریم تا شما را با شجاعت لازم برای شروع کسب و کار جدید آشنا نماییم.

غالب افرادی که تصمیم می گیرند کسب و کار تازه ای را راه اندازی کنند ترس زیادی از شکست در کار دارند. آنها به این فکر می کنند که اگر در کار خود شکست بخورند چه صدمه ای خواهند دید و اعتماد به نفس خود را برای ورود به بازار از دست خواهند داد.

در این مقاله سعی می کنیم چند روش و اصل مهم در راه اندازی و موفقیت یک کسب و کار را مطرح کنیم تا با اجرای این راهکارها بتوانید اعتماد به نفس کافی و شجاعت لازم را برای شروع و ادامه کار و بازاریابی پیدا کنید.

یک) به تفاوتهای خود آگاه باشید

یکی از مهم ترین راهکارها و قدم ها این است که به توانایی های خود آگاهی لازم را داشته باشید و به طور مشخصی بدانید که در چه زمینه هایی توانایی دارید و چه تفاوتی بین شما و رقیبان دیگر است.

قطعاً زمانی که شما تصمیم می گیرید در بازار وارد شوید یک خلاء یا نقص در بازار را پی برده اید و قصد دارید آن نقص را کامل کنید.

در هر کسب و کاری که وارد شوید تعدادی رقیب خواهید داشت که برخی از آنها بسیار قوی تر از شما هستند. بنابراین باید به اولین چیزی که فکر کنید این باشد که چه چیزی شما را از رقیبهایتان متفاوت می کند ؟ برای این کار می توانید تحقیقات گسترده ای داشته باشید.

باید اول به این موضوع فکر کنید که اطلاعات مربوط به رقیبهای خود را از کجا به دست آورید. زمانی که به این اطلاعات دسترسی پیدا کردید باید به دنبال این باشید که در نهایت مشتریهای خود را از کجا پیدا کنید. در واقع دانستن در خصوص اینکه رقابت بین کسب و کار کوچک با کسب و کار بزرگ را به شما می تواند کمک کند.

در یافتن مشتریان باید این هدف را دنبال کنید که محصول یا خدمات شما چه نیازی از مشتریان را حل می کند.زیرا برای مشتریان این مسئله مهم است که چه چیزی نیاز آنها را برآورده می کند. هدف شما این نیست که محصولتان را به همه بفروشید بلکه شما به گروه خاصی از افراد می خواهید محصولتان را بفروشید بنابراین باید سعی کنید به دنبال همان گروه باشید و نیازهای آنها را کشف کنید.

دو) از امکانات اینترنتی نهایت استفاده را ببرید

از آنجایی که شما هزینه های زیادی خواهید داشت ، پس بهتر است در آغاز کار از شبکه های رایگان برای تبلیغ محصول خود استفاده کنید.

می توانید از شبکه ها و کانالهای مجازی برای یافتن مشتریان ، ارتباط با آنها و تبلیغ محصولتان استفاده کنید. راحت ترین راه این است که سایتی را طراح کنید.

در این خصوص باید دقت کنید که محتوای سایت شما با برند و لوگوی شما همخوانی داشته باشد و طراحی آن به شکلی باشد که مشتریان شما بتوانند به راحتی به اطلاعتی که نیاز دارند دسترسی پیدا کنند. اینکه مزیت رقابتی در دنیای آنلاین به شما کمک می کند تا با سرعت بیشتر در این حوزه شروع به کسب و کار کنید.

سه) ارتباط با مشتریان را به بهترین شکل حفظ کنید

در ارتباط با مشتریان خود سعی کنید همیشه درباره کسب و کارتان با آنها صحبت کنید. اگر درباره کسب و کار خود صحبت کنید آنها با شما صمیمی تر می شوند و به شما اعتماد می کنند.

علاوه بر خودتان از مشتریانتان نیز صحبت کنید. می توانید نحوه ارتباط خود با مشتریانتان را بیان کنید و نشان دهید که ارتباط مناسبی با مشتریان خود دارید و آنها از این ارتباط رضایت کامل دارند تا بتوانید به حفظ مشتریان خود بی انجامید.

چهار) همه کاره کسب و کار خود باشید

کسب و کارهای کوچک می توانند همه بخشهای بازاریابی خود را بر عهده بگیرند. از آنجایی که کسب و کارهای کوچک نسبت به سایر کسب و کارها از بودجه کمتری نیز برخوردار هستند.

بنابراین ، سعی کنید مدیریت بخش بازاریابی خود را بر عهده بگیرید. از آنجایی که بودجه کافی برای استخدام افراد در بخشهای مختلف ندارید و همین طور از طرفی تلاش می کنید تا شرایط و رقبای خود را در بدو امر به خوبی بشناسید پس می توانید مدیریت بازاریابی خود را بر عهده بگیرید.

 

نظر شما

The post شجاعت لازم برای شروع یک کسب و کار جدید را چگونه کسب کنیم ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.