راهکارهای انتخاب لحن مناسب برای برند  

بازاریابی برند و برند سازی وبلاگ

ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با راهکارهای انتخاب لحن مناسب برای برند آشنا نماییم.

مقدمه راهکارهای انتخاب لحن مناسب برای برند

همانطور که قبلاً نیز بارها گفته شده است  برندها همچون انسانها و موجودات زنده هستند که حیات و شخصیت مستقلی برای خود دارند. بنابراین اگر به فکر خلق یک برند یا رشد و توسعه آن هستید باید سعی کنید.

از طریق ویژگیهای شخصیتی که برای آن تعریف کرده اید یا آن را به دیگران معرفی نموده اید استفاده کنید. شاید تعجب کنید اگر از لحن برند صحبت کنیم ، اما واقعیت این است که لحن برند از ارکان اصلی و مهم در برندسازی است که تا حد زیادی می تواند در نحوه برقراری ارتباط برندتان با مشتریان شود. در این مقاله قصد داریم در خصوص راهکارهایی صحبت کنیم که به شما کمک می کند تا مناسب ترین و بهترین لحن را برای برند خود انتخاب کنید.

یک) شخصیت مخاطبان برند

از نظر مشاور بازاریابی یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب لحن برند باید به آن توجه داشته باشید شخصیت مخاطبان شماست. بهتر است ویژگیهای آنها را به خوبی بشناسید و متناسب با خلق و خو و گرایشاتی که دارند لحن برندتان را انتخاب کنید. بسیار مهم است که در انتخاب لحن برند به نوع مخاطبان خود توجه کنید ، زیرا مخاطب اصلی برند شماست که مورد خطاب قرار می گیرد.

شخصیت مخاطبان شما نیز به شدت تحت تأثیر ویژگیهایی همچون سن ، جنس ، وضعیت اقتصادی و اجتماعی آنهاست. بنابراین زمانی که اقدام به شناخت شخصیت مخاطبان خود می کنید حتماً این ۴ ویژگی را مد نظر قرار دهید و دقیقاً بدانید که با چه دسته ای از مخاطبان سر و کار خواهید داشت.

بعد از انتخاب گروه مخاطبان خود و شخصیت آنها بهتر است در اثر تعاملاتی که با آنها ایجاد می کنید به نوع لحن و نحوه کلام و روشهای ارتباطی که دارند بسیار دقت کنید. کشف لحن و روشهای ارتباطی مخاطبان شما دقیقاً همان چیزی است که باید در لحن برند خود ایجاد کنید.

دو) کانالهای ارتباطی

علاوه بر شخصیت مخاطبان ، رسانه ها و کانالهایی که قرار است ابزار ارتباطی شما با مخاطبانتان باشد نیز از اهمیت بسیار زیادی در انتخاب لحن برند برخوردار است. به عنوان مثال اگر رسانه ارتباطی شما یک رسانه چاپی است و قرار است شما به شکل نوشتاری با مخاطبان خود ارتباط داشته باشید قطعاً لحنی که انتخاب می کنید بسیار متفاوت از رسانه های تصویری و صوتی است.

همچنین رسانه های تصویری و صوتی نیز با توجه به اینکه تا چه حد رسمی یا غیر رسمی هستند در انتخاب لحن برند شما بسیار موثر هستند.

سه) هدف برند

در کنار عواملی که گفته شد عامل بسیار مهم دیگری نیز وجود دارد که در تعیین لحن برند شما نقش بسیار زیادی دارد. این عامل ، هدفی است که شما از برندسازی دنبال می کنید. در واقع برندسازی شخصی دارای اهمیت بالایی است و نیاز است که به آن توجه شود.

قبل از اینکه لحن برند خود را انتخاب کنید به این فکر کنید که چه چیزی برای شما مهم است و قرار است در آینده به چه اهدافی دست پیدا کنید. همین اهداف از جمله مهترین عوامل در تعیین لحن برند شماست.

چهار) شخصیت برند

همانطور که قبلاً نیز گفته شده و در این مقاله نیز به آن اشاره شد ، برند شما دارای شخصیت مستقلی است. ویژگیهایی که شما برای او تعریف کرده اید نشان دهنده شخصیت برندتان در میان سایر برندهای موجود در بازار است.

همانطور که در میان انسانها نیز هر فردی با توجه به شخصیت ، سن ، جنس و مرتبه اقتصادی و اجتماعی که دارد دارای لحن و نحوه بیان مختص و ویژه خود است. در  میان برندها نیز به همین شکل است. بنابراین باید ابتدا توجه کنید که چه نوع برندی دارد. آیا یک شخصیت شلوغ و پر انرژی دارد ؟ یک شخصیت متین و کم حرف و بیشتر اهل عمل است ؟ اینگونه سوالات و ده ها سوال دیگر باید هنگام تعریف شخصیت و انتخاب لحن برند از خودتان بپرسید تا بتوانید یک لحن بسیار مناسب برای او انتخاب کنید.

نتیجه گیری راهکارهای انتخاب لحن مناسب برای برند

همانطوری که در این مقاله خواندید با عواملی نظیر شخصیت مخاطبان برند، کانالهای ارتباطی، هدف برند و شخصیت برند می توان به لحن مناسبی برای برند رسید.


مقالات مرتبط

مراحل برندسازی (قسمت اول)

مراحل برندسازی (قسمت دوم)

مشاور برندسازی یعنی چه کارهایی انجام شود؟ مشاوره برندسازی چیست؟

نظر شما

The post راهکارهای انتخاب لحن مناسب برای برند   appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.