چگونه به برترینهای دنیای رقابت تبدیل شویم ؟

بازاریابی برند و برند سازی وبلاگ

در این مقاله قصد داریم تا شما را با چگونه به برترینهای دنیا رقابت تبدیل شوید آشنا نماییم.

مقدمه تبدیل به برترینهای دنیای رقابت

هر کسب و کاری تمایل دارد به یکی از برترینهای بازار در بین  رقبای خود تبدیل شود. این هدف به عنوان یکی از محرکهای اصلی دنیای رقابت محسوب می شود که منشاء اصلی برنامه ریزیهای هر کسب و کاری است. در این مقاله به ارائه راهکارها و روشهایی برای تبدیل شدن به برترینهای بازار می پردازیم که حاصل مطالعه و تحقیق درباره مکانیزمهای پیشرفت برندهای برتر ایران و دنیاست.

یک) محلی سازی برند

نام برند مک دونالد را کمتر کسی در دنیا است که نشنیده باشد. این برند صنعت مواد غذایی توانسته است در بسیاری از نقاط دنیا شعب مختلف افتتاح کند و موفق شود به همان اندازه کشور اصلی این برند یعنی آمریکا در سایر کشورها نیز محبوب باشد.

از نظر مشاور بازاریابی زمانی که صحبت از برندهای موفق دنیاست ، کمتر پیش می آید که نامی از مک دونالد به میان نیاید و این نشان دهنده میزان محبوبیت این برند در نقاط مختلف جهان است. حال ، سوال اینجاست که علت اصلی موفقیت و جهانی شدن این برند چیست ؟

نتیجه تحقیقات در خصوص بازاریابی این برند نشان می دهد که محلی سازی برند مک دونالد از جمله روشهایی است که این برند محبوب برای فعالیت خود انجام داده است. به عنوان مثال ، این صنعت غذایی با نام اصلی مک دونالد برای اینکه  در سایر کشورها نیز محبوبیت زیادی به دست آورد نام برند خود را به نام محلی همان سزمین انتخاب کرده است. به عنوان مثال ، “مک عربیا” یکی از اقدامات این برند است.

مک عربیا به عنوان شعبه ای از مک دونالد در خاورمیانه فعالیت می کند و با محلی سازی نام اصلی خود توانسته است محبوبیت لازم در میان مردم آن کشورها نیز به دست آورد. همچنین به تازگی این برند توانسته است مک اسپاگتی را در کشور فیلیپین راه اندازی کند و همچنان در میان سایر رقیبان به موفقیتهای چشمگیری دست پیدا کند.

دو) انتخاب رنگها

رنگها یکی از عناصر مهم در برقراری ارتباط با مخاطبان هستند. در زمینه بازاریابی نیز مهمترین مسئله برقراری ارتباط با دوام و اطمینان بخش با مشتریان و مخاطبان است. به همین دلیل رنگی که برای برند و کسب و کار خود انتخاب می کنید از اهمیت زیادی برخوردار است.

سعی کنید رنگی را برای کسب و کار یا محصول خود انتخاب کنید که بتواند ارتباط با دوامی با مشتریان برقرار کند. به عنوان مثال ، دو برندی که هر دو محصولات لبنی عرضه می کنند یکی برای محصولات خود رنگ آبی و دیگری صورتی را انتخاب می کند.

تجربه نشان داده است محصولات لبنی زمانی که از رنگهای سرد برای بسته بندی های خود استفاده می کنند مشتریان بیشتری را می توانند جذب محصول خود کنند. به همین دلیل ممکن است دو برند با یکدیگر هیچ تفاوتی در کیفیت محصولات نداشته باشند ولی تنها تفاوت آنها رنگ جلد محصولات باشد و موجب برتری یکی بر دیگری شود.

سه) رقابت را با صحنه جنگ اشتباه نگیرید

متأسفانه بسیاری از برندها و کسب و کارهای ایرانی معنای رقابت را به درستی درک نکرده اند. مثلاً برخی از آنها ممکن است پیامهای تبلیغاتی خود را دقیقاً در مخالفت با برند دیگری طراحی کنند یا به نوعی سعی کنند در روند کاری دیگری خللی ایجاد کنند.

به عنوان مثال ، اخیراً یکی از کسب و کارهای تازه کار سعی کرده بود کارکنان یکی از برندهای معروف در ایران را برای همکاری با شرکتش جذب کند. در حالی که چنین اقداماتی دقیقاً تخریب گر وجهه شما در میان مشتریان و رقیبانتان است. پس داشتن ایده و روش نو و احترام به سایر رقبا از دیگر علل برتری در میان رقبا و موفقیت در بازار است.

در واقع سه اصل گفته شده در صورتی که به درستی مورد استفاده قرار بگیرند می توانند عامل موفقیت هر برندی باشند.

نظر شما

The post چگونه به برترینهای دنیای رقابت تبدیل شویم ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.