نحوه انتخاب لوستر

دانستنی

چه به دنبال یک وسیله روشنایی برای زیبایی سرسرا خود باشید، لحن اتاق ناهارخوری خود را تنظیم کنید، یا به اتاق دیگری در خانه خود اضافه کنید، لوسترها انتخاب کلاسیکی برای ایجاد یک تاثیر بزرگ هستند.

سبک‌های مدرن، معاصر و انتقالی امروزی مجموعه‌ای از طرح‌های ثابت را ارائه می‌دهند. علاوه بر سبک و متریال، فاکتورهای مختلفی برای انتخاب لوستر ایده آل شما وجود دارد که باید در نظر بگیرید، از جمله اندازه، خروجی نور، نوع منبع نور، گزینه های کاهش نور و موارد دیگر. به منظور کمک به محدود کردن انتخاب ها، در اینجا به برخی از متداول ترین سؤالات مربوط به خرید لوستر پاسخ داده شده است.

هنگام جستجوی لوستر ایده آل خود به دنبال چه چیزی باشم؟

جدای از سبک، سه فاکتور اصلی برای انتخاب لوستر عبارتند از: اندازه/مقیاس، جهت خروجی نور (درخشش در مقابل زرق و برق)، و کنترل (کم شدن).

داشتن یک چیز خیلی بزرگ یا خیلی کوچک می تواند باعث ایجاد ظاهری نامتناسب در فضای شما شود. یک لوستر بلند 30 اینچی که در وسط اتاق با سقف های 8 اینچی آویزان شده است، در فضا بسیار کم احساس می شود و عجیب به نظر می رسد. اگر چیزی خیلی کوچک بخرید، ممکن است آن قطعه در اتاق کوتوله به نظر برسد. وقتی شک دارید، بهتر است. در اندازه بزرگتر اشتباه کنید، زیرا لوسترها قطعاتی هستند.

از روش “قاعده سرانگشتی” زیر استفاده کنید تا لوستر خود را به گونه ای اندازه بگیرید که نقطه کانونی یک اتاق باشد (هرجا که بالای میز یا پیشخوان نصب نشده باشد).

طول و عرض اتاق را بر حسب فوت اندازه گیری کنید.

این دو عدد را با هم جمع کنید.

مجموع این دو عدد باید قطر لوستر شما بر حسب اینچ باشد.

این فقط یک راهنما است، اما مکانی برای شروع فراهم می کند. ابزار اندازه گیری لوستر ما را امتحان کنید تا به راحتی لوستر اندازه مناسب برای فضای خود را پیدا کنید.

همچنین می‌خواهید مطمئن شوید که نوری که از دستگاه بیرون می‌آید خیره نمی‌شود. هیچ چیز بدتر از این نیست که پشت میز ناهارخوری بنشینید و تابش نور یک لامپ به صورت شما بنشیند. نور به چه سمتی می رود؟ آیا لامپ ها پنهان هستند یا آشکار؟ اگر لامپ ها در معرض دید هستند، باید یک دیمر به لوستر خود اضافه کنید تا نور خروجی را کنترل کنید.

اگر به دنبال ظاهری مدرن یا معاصر هستم، روی چه روندهای نورپردازی باید تمرکز کنم؟

برای ظاهر و طراحی مدرن‌تر، روی روکش‌های ساتن نیکل یا کروم تمرکز کنید. پرداخت‌های برنزی معمولاً در وسایل انتقالی یافت می‌شوند که عناصر طراحی را از سبک‌های سنتی و معاصر ترکیب می‌کنند.

طرح های مدرن به سمت کروم و نیکل ساتن گرایش دارند. همچنین به دنبال خطوط تمیز، با حداقل مقدار تزئینات آراسته باشید. به خاطر داشته باشید که روکش و مواد لوستر شما باید تکمیل کننده دیگر پوشش های فضای شما باشد.

اندازه لوستر من در اتاق غذاخوری چقدر باید باشد؟

لوسترها بر اساس قطر و ارتفاع سایز بندی می شوند. تعداد لامپ ها نیز ممکن است بر اندازه تأثیر بگذارد. من قطر یک لوستر را به اندازه 1/2 تا 2/3 عرض میز ناهارخوری شما توصیه می کنم. لوستر معمولی اتاق ناهارخوری امروزی یک لوستر چهار تا شش نور با قطر 26 تا 30 اینچ است.

قبل از خرید، ارتفاع سقف و ارتفاع لوستر را نیز در نظر بگیرید. لوستر باید حدود 30 تا 36 اینچ از بالای میز شما تا پایین خود وسایل آویزان باشد. لوستری که خیلی بلند است ممکن است تقریباً بالای میز شما بنشیند! با این حال، اگر سقف های بلندی دارید، طراحی دو یا سه طبقه می تواند عالی عمل کند.

راهنمای اندازه لوستر ما را امتحان کنید تا اندازه لوستر ایده آل خود را بر اساس اندازه میز ناهارخوری و ارتفاع سقف تنظیم کنید. گزینه هایی برای میزهای مربعی و گرد برای اندازه لوستر اتاق غذاخوری وجود دارد.

آیا لوستر من آنقدر روشن خواهد بود که کل اتاق را روشن کند؟ واقعا به چه مقدار نور از لوسترم نیاز دارم؟

لوسترها وسایل تزیینی هستند که برای ایجاد سبک و محیط طراحی شده اند، بنابراین انتظار نداشته باشید که لوستر منبع نور اصلی اتاق باشد. این یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که می توانید با لوستر انجام دهید.

قرار دادن یک وسیله واحد در مرکز یک اتاق و انتظار اینکه آن اتاق را کاملاً روشن کند، دستورالعملی برای روشنایی بد است. اگر لامپ های لوستر در معرض دید قرار گیرند، این امر ترکیب می شود، چیزی که در بسیاری از لوسترها مشترک است.

لوسترها به عنوان منبع نور تکمیلی بهترین عملکرد را دارند و حتی زمانی که در یک طرح نورپردازی لایه ای قرار می گیرند بهتر عمل می کنند. به عنوان مثال، گنجاندن قوطی‌های فرورفته، نورپردازی یا دیوارکوب‌ها در یک اتاق، راه‌های عالی برای برجسته کردن فضا، برجسته کردن دیوارها، نقاشی‌ها، گیاهان، میز و کابینت هستند.

آیا لوسترهایی وجود دارند که از تکنولوژی مدرن مانند LED استفاده کنند؟

کاملا. طراحان و تولید کنندگان نور معاصر هر روز با لوسترهای LED جدید و باورنکردنی وارد بازار می شوند. فناوری LED به قدری پیشرفت کرده است که اغلب نمی توانید تفاوت بین یک چراغ LED و یک لامپ رشته ای سنتی را تشخیص دهید.

جهت مشاهده اطلاعات در مورد تولید کننده قطعات لوستر کلیک کنید

The post نحوه انتخاب لوستر appeared first on تراشکاری سهند تراش.